Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania
Strona główna Język angielski Sport or science? Courts or libraries? What should universities invest in? Essay - Sport czy nauka? Korty czy biblioteki? W co powinny inwestować uniwersytety? Esej

Sport or science? Courts or libraries? What should universities invest in? Essay - Sport czy nauka? Korty czy biblioteki? W co powinny inwestować uniwersytety? Esej

Honestly, in my opinion the idea of giving the same amount of money for students’ sports activities as it is given to university libraries came out of the blue. If it was going to happen, I would not attend classes anymore.

First of all, I have decided to study politics and I also have friends who have decided to study sports. I fully agree that these who study sports deserve to have a swimming pool, tennis courts and other facilities. I understand why I had to attend P.E. classes for the first two semesters in my college. Health is something we should appreciate and it's obvious that all people should care about their bodies, not just about their minds and careers.

I am also eager to agree with the fact that all universities should give some money to improve social life and build positive relationships amongst all the students. Obviously, any sports activity is a great opportunity to get know each other and spend a quality time together. Additionally, it is a grand chance to reduce stress and to keep fit. Some people mention that it also develops certain skills such as leadership qualities or team work. Apart from that students should care about their spine and hearth. Reading may cause eye related problems so it seems to be very important to do some breaks.

However,...

Tłumaczenie

Szczerze powiedziawszy, moim zdaniem idea przeznaczania równej ilości pieniędzy na zajęcia sportowe i biblioteki, jest po prostu niedorzeczna. Gdybym dowiedziała się, że tak właśnie ma się stać, przestałabym chodzić na zajęcia.

Po pierwsze, zdecydowałam się studiować nauki polityczne (politykę) i mam przyjaciół, którzy zdecydowali się studiować sport. W pełni zgadzam się z tym, że studenci AWF powinni mieć basen, korty i boiska. Rozumiem, dlaczego ja sama musiałam chodzić na zajęcia wychowania fizycznego przez pierwsze dwa semestry. Zdrowie jest czymś, co powinniśmy doceniać i jest oczywiste, że każdy z nas powinien dbać również o swoje ciało, a nie tylko o umysł i karierę.

Jestem nawet chętna oświadczyć, że uczelnie powinny przeznaczać pewne pieniądze na poprawę życia społecznego i budowanie pozytywnych relacji pomiędzy studentami. Oczywiście, zajęcia sportowe są świetną okazją do tego, by poznać się lepiej i miło razem spędzić czas. Dodatkowo, jest to też doskonała okazja, by pozbyć się stresu i zadbać o swoje ciało. Niektórzy mogą też wspomnieć o rozwijaniu umiejętności takich jak przewodnictwo czy praca w grupie. Poza tym studenci powinni dbać o swój kręgosłup i serce. Czytanie może powodować problemy ze wzrokiem, dlatego przerwy w nauce są tak ważne.

Jednakże nie ma wątpliwości, że to biblioteka jest najważniejszą częścią każdego uniwersytetu. Bez uczelnianych zbiorów, odnalezienie pewnych informacji może okazać się naprawdę trudnym orzechem do zgryzienia albo i gorzej! Potrzebujemy książek, by studia ukończyć! Faktem jest, że niektóre podręczniki są bardzo trudno dostępne i nie jest łatwo znaleźć je na rynku. Zresztą zazwyczaj kosztują całkiem sporo, więc nie każdego na nie stać.

Poza tym chciałabym zwrócić uwagę, że większość ośrodków akademickich zlokalizowana jest w dużych miastach. Jeśli kogoś najdzie ochota na to, by poćwiczyć, nie widzę problemu: zawsze można pójść do siłowni czy na kort zlokalizowane gdzieś w okolicy.

Podsumowując, władze uczelniane nie powinny wydawać takiej samej ilości pieniędzy na sport i biblioteki. Moim zdaniem zarówno zdrowie psychiczne, jak fizyczne jest niezwykle ważne, jeśli mowa o robieniu przez studentów kariery, jednakże wydaje mi się, że opieka zdrowotna nie jest głównym celem, dla którego uczęszcza się na uniwersytet.

Podobne wypracowania