Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania
Strona główna Język angielski How does advertisement influence human? - Jak reklama wpływa na człowieka?

How does advertisement influence human? - Jak reklama wpływa na człowieka?

The influence of advertisement on people’s behavior is a fact. New media are able change customer’s attitudes and force lifestyle changes. It is extremely dangerous, especially for children and teenagers. Commercials are the best way to get a customers' attention.

Language of advertising is the language that grossly engages one's emotions. It is not the language of rational arguments. Everything used in advertising is just a tool. Commercials try to get hold of potential customer. If you watch a Barbie ad or sweets ad, it's probably a picture full of life and color. The language is very simple with many repetitions. Do not be surprised if a few days later your child comes to you and starts to insist on buying new Lego building bricks, 'Mega robot' or 'Best Hero’s Chocolate Cereals'. Advertisers are clever and they know exactly how to make your kid amazed by a new product.

I would like to focus on television advertisement because this is the kind of ad that has the greatest influence on youth and on the whole society. It is important to know that advertising is defined as a special form of communication intended to force viewers into purchasing particular products. What does 'forcing' actually mean? Well, there are many ways of pressure but all...

Tłumaczenie

To, że reklama wpływa na ludzi, jest faktem. Współczesne media zmieniają ludzkie postawy, ale także kreują pewien styl życia. To niezwykłe niebezpieczne, zwłaszcza w odniesieniu do dzieci i nastolatków. Reklama jest najlepszym narzędziem, by pozyskać klientów.

Język reklamy wpływa na emocje. Nie operuje racjonalnymi argumentami. Wszystko w reklamie zależy od potencjalnego odbiorcy. Jeśli oglądasz reklamówkę Barbie czy słodyczy, prawdopodobnie widzisz kolorowy obrazek pełen życia. Słownictwo natomiast jest proste, a chwytliwe hasła powtarzane wielokrotnie. Nie bądź więc zaskoczony, jeśli kilka dni później twój malec przyjdzie do ciebie i zacznie nalegać, byś kupił nowe klocki lego, „Megarobota” albo „Płatki Czekoladowe najlepszych bohaterów”. Twórcy reklam są niezwykle sprytni i dokładnie wiedzą, jak zauroczyć twojego dzieciaka nowym produktem.

Chciałabym jednak skupić się na reklamie w telewizji, ponieważ to ten rodzaj reklamy ma największy wpływ na młodzież i na całe społeczeństwo. Ważne jest, by zdawać sobie sprawę, że reklama jest definiowana jako specjalna forma komunikacji mająca na celu zmuszenie widzów do zakupu określonego produktu. Co to znaczy „zmusić”? Cóż, jest wiele dróg nacisku, a każda z nich ma niesamowity wpływ na nasze zachowanie, a nawet sposób myślenia!

Na przykład – jeśli kiedykolwiek dokonałeś zakupu produktu wcześniej widzianego w reklamie telewizyjnej, możesz być pewien niemalże w stu procentach, że spot wpłynął na twoje działanie. Koniec końców, musisz przyznać: dokonałeś zakupu, czegoś, czego zupełnie nie potrzebujesz.

Po drugie zwróć uwagę, jak często używasz sloganów zasłyszanych wcześniej w reklamach. Czasami nawet nie zauważamy, że wyrażania i idiomy, których używamy na co dzień, pochodzą tak naprawdę z telewizji. Choć to wcale nie to, co w reklamach najgorsze.

Na koniec pragnę podkreślić, że reklamy i spoty promują pewien styl życia i obraz człowieka idealnego. Myślisz, że zaburzenia takie jak anoreksja czy bulimia w ogóle by istniały, gdyby nastolatki nie widywały wychudzonych modelek w telewizji, kolorowych magazynach i na bilbordach? A co z operacjami plastycznymi?  Czy kiedykolwiek widziałeś w telewizji gwiazdę ze zmarszczkami? Reklamówki pokazują obraz „idealnego mężczyzny” i „idealnej kobiety” (które nota bene nie wiele mają wspólnego z rzeczywistością) w celu zainteresowania potencjalnych nabywców, ale poza tym wyrządzają ogromną krzywdę naszemu poczuciu własnej wartości. Co więcej, presja wytwarzana przez media nie dotyczy wyłącznie wyglądu, ale również charakteru. Jak być idealną żoną, jeśli pracujesz, zajmujesz się dziećmi i domem jednocześnie? Oczywiście, według tego, co mówią reklamy, perfekcyjna kobieta musi być  zawsze uśmiechnięta i wyglądać jak dwudziestoletnia dziewczyna aż do śmierci.

Moim zdaniem, można by godzinami mówić o wpływie reklamy na ludzkie życie i postawy. Jednakże, co najbardziej istotne, to być świadomym niebezpieczeństwa, jakie wpływ reklam z sobą niesie. Dopóki pamiętasz, że to, co widzisz na ekranie, to tak naprawdę „Truman show”, masz duże szanse ochronić siebie i swoją rodzinę przed manipulacją. Choć myślę, że nie da się w zupełności ochronić przed wpływem reklam.

Podobne wypracowania