Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania
Strona główna Język polski Sprawozdanie z wakacji

Sprawozdanie z wakacji

Wakacje w roku 2010 spędziłam w Portugalii. W wyprawę zaangażowały się 4 osoby, ja oraz moi koledzy z Warszawy. Do Portugalii przybyliśmy w połowie lipca, wyjechać mieliśmy w połowie sierpnia. Chcąc zminimalizować koszta wyprawy, postanowiliśmy podróżować stopem. Szybko okazało się, że Portugalia jest krajem, w którym ten rodzaj przemieszczania się jest bardzo niepopularny. Dostaliśmy się samolotem do Lizbony.

Tam mieszkaliśmy przez dwa tygodnie, zwiedzając stolicę i zapoznając się z kulturą portugalską. Najwięcej czasu spędziliśmy na odkrywaniu Alfamy, najstarszej dzielnicy Lizbony, która jako jedyna nie uległa zniszczeniu podczas trzęsienia ziemi w 1755 roku. Tam zasmakowaliśmy prawdziwej portugalskiej kuchni oraz najlepszej kawy w mieście. Kilkakrotnie wyprawialiśmy się pociągiem ze stacji Cais do Sodre w kierunku Caiscas. Tam wypożyczaliśmy darmowe rowery i na nich objeżdżaliśmy pobliskie plaże oraz klify. Po dwóch tygodniach w stolicy postanowiliśmy zwiedzić kolejną część kraju. Wtedy przekonaliśmy się, że podróżowanie okazją nie będzie proste. Zdecydowaliśmy, że będziemy kierować się na południe. Po zorganizowaniu najważniejszych rzeczy i spakowaniu się, przejechaliśmy autobusem w najdalej wysunięty na południe punkt miasta....