Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania
Strona główna WOS Mass media - pojęcie, definicja, charakterystyka

Mass media - pojęcie, definicja, charakterystyka

Media masowe, masowe środki przekazu, instytucje oraz środki komunikowania (urządzenia techniczne), służące do szerokiego i szybkiego przekazywania informacji zróżnicowanym i anonimowym grupom ludzi.

Do XIX w. jedyną formą przekazu informacji były książki i coraz częściej ukazująca się prasa. Wraz z rozwojem technik poligraficznych w XX w. zwiększyła się też dostępność gazet (coraz niższe ceny, większy nakład), pojawiły się pierwsze plakaty, także te wykorzystujące fotografię. Kolejnym etapem masowego oddziaływania środków przekazu było wykorzystanie radia (pierwsza audycja radiowa posłużyła do celów politycznych; była to relacja z amerykańskich wyborów prezydenckich w 1920 r.). 

Dla rozróżnienia mass mediów zastosować można następujący podział:

- audiowizualne środki techniczne, które przekazują informacje w skali świata, kraju czy regionu, tj. prasa, radio, telewizja, książka, film, (...)

Podobne wypracowania