Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania

Religia w szkole - co myślisz o nauczaniu religii w szkole? Dlaczego?

JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!

Myślę, że nauczanie religii w szkole powinno przyjąć nieco inny kształt, który odpowiadałby wszystkim, zarówno prowadzącemu, jak i uczniom. Mam na myśli takie lekcje tego przedmiotu, które nie tylko poruszałyby problemy religii katolickiej czy szerzej chrześcijaństwa, a skupiały się również na poznaniu innych wyznań świata. Dodatkowo program tego przedmiotu dotyczący kwestii katolickich, powinien zostać zmodyfikowany.

Przede wszystkim nazwa przedmiotu – „religia” nie zawiera przymiotnika „katolicka” lub „chrześcijańska”, dlatego też niesłusznie zawęża się go jedynie do przybliżania zagadnień z tego obszaru. Aby człowiek mógł być dobrym katolikiem, powinien znać inne religie, ponieważ wiedza sprawia, że człowiek nie staje się hermetyczny i zapatrzony jedynie w to, co zna. Poznawanie zagadnień związanych z wyznaniami na świecie nie tylko pozwala mieć otwarte spojrzenie na to, co odmienne, ale i umożliwia lepsze rozumienie innych kultur i narodów, a przez to nas samych poprzez kontrast.

Dodatkowo na lekcjach religii program powinien być przez wszystkie szczeble nauki dostosowany tak, by nie powielać wciąż tych samych tematów, ponieważ nie przynosi to żadnego pożytku. Każda kolejna klasa i etap edukacji powinien charakteryzować się zgłębianiem i poznawaniem coraz trudniejszego materiału, ponieważ prawdy wiary nie są zagadnieniami prostymi. 

Wreszcie prowadzący przedmiot powinni większą wagę przykładać do tego, by uczniowie mogli wspólnie z nimi poruszyć kwestie najtrudniejsze w Biblii, a takich jest bardzo dużo. Okazuje się bowiem, że pewne zawiłości nie są wytłumaczone podczas mszy św., ani na lekcjach religii, nie są rozumiane przez katolików, a bez nich nie sposób w pełni rozumieć słowa Bożego, a tym samym je wypełniać.

Katecheci/księża mogliby również postarać się o większą elastyczność religii – w tym sensie, że trzymając się sztywno (źle w moim przekonaniu napisanego programu), nie prezentują uczniom żadnych dodatkowych treści, ciekawostek, których w związku z tym zakresem wiedzy jest mnóstwo, a które z pewnością bardzo zainteresowałyby młodzież.

Podobne wypracowania