Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” - cechy charakteru dzieci z Bullerbyn. Opis
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
W Bullerbyn jest siedmioro dzieci: Lasse, Bosse, Lissy, Anna, Britta, Olle oraz jego malutka siostrzyczka Kerstin. Najstarsi to Lasse i Britta - mają po dziewięć lat. Potem są Bosse i Olle, a na koniec siedmioletnie Lissy i Anna. Wszystkie dzieci z Hałasowa wspólnie spędzają czas. Czasami chłopcy bawią się osobno, dziewczynki osobno.
Najbardziej rozsądną spośród wszystkich osób wydaje się Britta, która uczy się najlepiej w całej szkole. Zawsze zdobywa dobre stopnie. Czasami zastępuje panią wchodząc na katedrę i pilnując porządku w klasie. Kiedy chłopcy zachowują się nieodpowiednio, Britta mówi o tym nauczycielce. Ci zostają ukarani, a dziewczynkę zaczynają przezywać „skarżypytą”.
Charakterystyczną postacią zamieszkującą Bullerbyn jest oczywiście Lasse. Jako najstarszego słuchają go wszyscy. To on zwykle jest prowodyrem wszelkich zabaw, akcji w całej wsi. Stoi na czele grupy. Jest najsilniejszy, biega najszybciej. Ma też dużą wyobraźnię. Łatwo go wyprowadzić z równowagi, lubi rozśmieszać towarzystwo.
Lissy z kolei, choć jest najmłodsza jednocześnie przewodzi dziewczynom. To uczciwa dziewczynka wierząca we wszystko, co jej się mówi. Wierzy nawet w słowa Lassego, który mówi, że czekanie na wigilię sprawia, że można osiwieć. Sama postanawia sprawdzić to w lustrze. Pomimo wszystko nadal jest dziecinna. Bawi się lalkami, przyjaźni się z Anną i Brittą. Razem spędzają czas na grze w klasy, zabawach „na niby”, kiedy udają wytworne damy, których dzieci są niezwykle nieznośne. Lissy ma sto pomysłów na minutę. Część z nich konsekwentnie próbuje wprowadzić życie, co zwykle kończy się zabawnie, na przykład próbą ucieczki z Anną.
Kolejną ciekawą postacią zamieszkującą Bullerbyn jest Bosse - starszy brat Lissy. We wszystkim słucha się Lassego, lubi się bić nie daje sobie w kaszę dmuchać. Jest spokojniejszy od porywczego brata. Razem z Lassem często psoci, na przykład opowiada młodszej siostrze opowieści o duchach. Raz nawet przywiązali sznurki do krzesła i zaczęli nim pociągać taki sposób, że mebel skakał. Bosse planuje zostać wodzem Indian, ale później mói o byciu maszynistą. Interesuje się zbieraniem kurzych jajek.
Pewnego dnia podmienił siedzącym na drzewie sowom jajko. Niczego nieświadome ptaki wysiadywały kurze jajko. Kiedy zdziwiona sowa zauważyła, że z wysiadywanego jaja wykluło się kurze pisklę, a nie sowie, Bosse zabrał pisklę ze sobą, przewiązał jego nóżkę czerwoną wstążką i nazwał je Albertem. Gdy okazało się, że to kura, przechrzcił ją na Albertynę.
Bosse potrafi również być opiekuńczy w stosunku do Lissy. Kiedy niesforny chłopiec ze szkoły imieniem Bengt popchnął Lissę, Bosse staje w jej obronie - krzyczy na niewychowanego rozrabiakę.
Natomiast Olle to chłopiec z Zagrody Południowej, bawi się zwykle w towarzystwie Lassego i Bossego, ale nie ma nic przeciwko spędzaniu czasu z dziewczynkami, dlatego jest obiektem drwin braci Lissy. Lissy uważa Ollego za rozważnego chłopca. Jest nieśmiały i ma obsesję na punkcie swojej młodszej siostry Kerstin. Wszystkim ją pokazuje, jest z niej dumny.
Anna to najspokojniejsza z grona dzieci dziewczynka. Jest siostrą Britty, potrafi unieść się honorem, chociaż lubi szalone przygody ze swoimi przyjaciółkami. Najchętniej przebywa w towarzystwie Lissy.
Wszystkie dzieci z Bullerbyn to niezwykle wesoła gromadka. Zawsze się z sobą solidaryzują, wspierają. Wszyscy są pracowici, uczciwi i dobrze wychowani. Wszystko robią razem. Wspólnie spędzają czas. To prawdziwa grupka przyjaciół. Dzięki nim w Bullerbyn jest zawsze wesoło.
Podobne wypracowania do Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” - cechy charakteru dzieci z Bullerbyn. Opis
- Praca organiczna - Eliza Orzeszkowa „Nad Niemnem”. Motyw pracy organicznej w „Nad Niemnem” - omówienie zagadnienia
- Bolesław Leśmian „Do siostry” - interpretacja i analiza utworu
- Miron Białoszewski „Pamiętnik z powstania warszawskiego” - bohaterowie. Charakterystyka
- Frances Hodgson Burnett „Mała księżniczka” - „Nawet w najgorszej chwili warto zachować optymizm” - rozwiń zdanie na podstawie książki
- Michał Anioł „Pieta watykańska” - opis, interpretacja rzeźby
- Jan Kochanowski „Psałterz Dawidów” - opracowanie, historia, geneza
- Michał Anioł „Sąd Ostateczny” - interpretacja, opis obrazu (fresku)
- C. S. Lewis „Listy starego diabła do młodego” - Wartości chrześcijańskie zawarte w utworze - opracowanie
- Ernest Hemingway „Stary człowiek i morze” - motyw starości - opracowanie
- Antoni Czechow „Kapral Priszibiejew” - problematyka, opracowanie opowiadania
- Tragedia antyczna - budowa i kompozycja tragedii greckiej
- Maria Konopnicka „Rota” - opracowanie utworu
- Henryk Sienkiewicz „Szkice węglem” - charakterystyka Zołzikiewicza
- Portret kobiety w wierszu „Niestatek” („Oczy są ogień...”) Jana Andrzeja Morsztyna - charakterystyka
- Ponadczasowość utworu „Dywizjon 303” A. Fiedlera
- Archetyp matki - opracowanie, przykłady literackie
- Krytyka narodu, społeczeństwa i poszczególnych jednostek w „Kordianie” Słowackiego
- Goethe „Faust” - czy Faust zasłużył na zbawienie? Wypracowanie
- William Szekspir „Romeo i Julia” - charakterystyka Julii
- Tadeusz Makowski „Jazz” - opis obrazu, interpretacja