Reportaż o szkole pt.: „Z życia naszej klasy, z życia naszej szkoły”
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Kopciuszek na opak
Godzina 9.45, 15 kwietnia 209 roku. Za piętnaście minut wystawiamy przedstawienie Kopciuszek na opak, a naszą widownią będą uczniowie młodszych klas, ale przede wszystkim goście, gimnazjaliści, którzy niedługo wybierać będą liceum. „Drzwi otwarte” zawsze są ciekawym czasem w szkole, bo dzieje się bardzo dużo.
Za kulisami wielki bałagan. „Aktorzy” już w charakteryzacjach spacerują nerwowo w tę i we w tę, próbując opanować obezwładniającą tremę. Reszta dopiero szuka rekwizytów, części strojów albo poprawia makijaże. Ja zagram jedną ze złych sióstr Kopciuszka, które w tej wersji bajki cale nie są złe. Moja charakteryzacja już od jakichś pięciu minut jest już gotowa, więc próbuję delikatnie, przez szparę w kurtynie podpatrzeć, czy sala jest pełna. Okazuje się, że coraz mniej miejsc zostaje pustych, a ludzi wciąż przybywa. Zdaje się, że plakaty, które porozwieszaliśmy po całej szkole, na które goście mogli się natknąć dosłownie wszędzie, zrobiły odpowiednie wrażenie. W końcu nie co dzień ogląda się alternatywną wersję bajki, która zapowiada się jako pół godziny śmiechu.
Nagle słyszę za sobą przeraźliwy pisk. To Sandra Wiertelska – Kopciuszek we własnej osobie – nie mogła znaleźć buta, który w chaosie przygotowań gdzieś się zapodział. To zdecydowanie duży falstart, żeby zgubić but tyle czasu przed balem, a nawet przed rozpoczęciem przedstawienia. Sandra gorączkowo przeszukuje wszelkie zakamarki, rozrzuca na boki walające się ubrania, a ze sceny słuchać już, jak nasz polonista zapowiada, że za chwilę będzie można boki zrywać na rewelacyjnej wersji bajki o Kopciuszku. Wszyscy biorący udział w przedstawieniu mają dość nietęgie miny i widać, że chętnie uciekliby stąd, ale już za późno. Na szczęście Kopciuszek znalazł już bucik i wszyscy czekamy na gong, który poprzedzi podniesienie kurtyny w górę.
Stoimy już w rzędzie na scenie i słuchamy gromkich braw, które wcale nie chcą milknąć. Kłaniamy się i obserwujemy zachwycone twarze naszej widowni. Kopciuszek na opak podobał się chyba wszystkim, czyli odnieśliśmy wielki sukces. To bardzo miłe uczucie brać udział w czymś, co cieszy innych. Do sali zaglądają zaciekawione i zwabione oklaskami głowy nowej „porcji” gimnazjalistów. Czuję, że kolejne przedstawienie, które gramy za godzinę zgromadzi jeszcze większy tłum, bo poczta pantoflowa, to najskuteczniejszy rodzaj reklamy.
Podobne wypracowania do Reportaż o szkole pt.: „Z życia naszej klasy, z życia naszej szkoły”
- Emily Bronte „Wichrowe wzgórza” - opracowanie książki
- Wywiad z Achillesem po wygranej walce z Hektorem
- Wywiad ze słynnym malarzem - przykład
- Wywiad z Adamem Cisowskim jako detektywem - Kornel Makuszyński „Szatan z siódmej klasy”
- Wywiad z Ebenezerem Scroogem o przemianie - Charles Dickens „Opowieść wigilijna”
- Wywiad z Anią z Zielonego Wzgórza
- Wywiad z Juliuszem Słowackim na temat jego życia i twórczości
- Jak napisać dialog? Przykład dialogu
- Jak napisać reportaż? Przykład reportażu
- Reportaż o szkole: jak spędzamy czas w czasie szkolnej przerwy?
- Reportaż ze szkolnej wycieczki do kina
- Opis podróży - opisz swoją dowolną podróż
- Niepokoje matki i ich źródła – rozwiń temat na podstawie „Trenu XIX” Kochanowskiego i „Dziadów” cz. III
- Jakimi gospodarzami świata okazali się ludzie? - wpływ człowieka na środowisko, przykłady z rzeczywistości
- Ocena Polaków i Polski w romantyzmie - na podstawie III cz. „Dziadów” Mickiewicza oraz „Grobu Agamemnona” Słowackiego
- Ja i moja wymarzona wyspa - wypracowanie
- Pejzaż romantyczny - cechy charakterystyczne. Omów temat na podstawie wybranych utworów
- Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa” - opracowanie książki
- Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Warszawy - wycieczka do Warszawy
- Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do muzeum