Nolan i Keating – nauczyciele ze „Stowarzyszenia Umarłych Poetów” Nancy Kleinbaum. Na zajęcia którego z nich chciałbyś chodzić? Porównanie metod nauczania
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Dyscyplina, żelazny rygor i surowość kontra samodzielne myślenie, indywidualność i wolność jednostki – to różnice w metodach nauczania stosowanych odpowiednio przez dyrektora Gale'a Nolana oraz profesora Johna Keatinga. Nolan jest uosobieniem reguł, panujących w Akademii Weltona, elitarnej amerykańskiej szkole średniej przygotowującej uczniów do studiów na prestiżowych uczelniach. Rodzice, posyłający tam swoje dzieci, pragną, by zmieniły się one w znakomicie wykształconych i przygotowanych do robienia kariery młodych ludzi. Szkoła ma odpowiednią renomę, chlubi się czterema zasadami: honor, dyscyplina, doskonałość, tradycja, które gwarantować mają odpowiedni poziom edukacji i rozwoju uczniów. Strażnikiem i gwarantem tego stanu jest właśnie dyrektor Nolan, człowiek kompletnie odmienny od marzyciela i indywidualisty Keatinga. Dla Nolana reguły są po to, by je przestrzegać, dla Keatinga – po to, by je łamać.
Wyraźnie różnice między obydwoma nauczycielami widać w prowadzeniu lekcji języka angielskiego. Nolan czasowo zastępuje Keatinga, usuniętego po samobójstwie Neila Perry'ego. Dyrektor poleca odczytać esej o rozumieniu poezji autorstwa doktora Evansa Pritcharda, skrytykowany i ośmieszony przez Keatinga. Keating polecił wyrwać strony z tekstem Pritcharda, określając go bzdurnym. Dla Nolana metoda zmierzenia na wykresie jakości wiersza jest najlepszą z możliwych metod – w jego uporządkowanym i podzielonym świecie nie ma miejsca na improwizację i indywidualność. Wszystko powinno mieć swój wyraźny wymiar, kształt i treść. Dla Keatinga poezja to wyraz uczuć, których nie da się zmierzyć.
Oczywiste jest, że wolałbym chodzić do szkoły prowadzonej przez Johna Keatinga. Lekcje prowadzone przez niego byłyby ciekawe, nieszablonowe i odkrywcze. Nie byłoby mowy o nudnym wkuwaniu materiału, powtórkach i odpytywaniach. Choć nie można by też liczyć na taryfę ulgową, to znaczy, że profesor Keating nie pozwoli uczniom obijać się lub nie uczyć. Po prostu program nauczania będzie podany w znacznie ciekawszy i interesujący sposób niż tradycyjne metody stosowane przez dyrektora Nolana – na przykład lekcja Keatinga, w czasie której pozwolił uczniom wejść na ławki, by inaczej spojrzeli na świat. Albo polecenie samodzielnego napisania wiersza i odczytania go na forum klasy. To metody stawiające na kreatywność i samodzielność, wręcz wymagające od uczniów samodzielnego myślenia.
Kolejną ważną cechą różniącą obu profesorów, jest ich charakter. Nolan wydaje się być człowiekiem oschłym, zasadniczym i surowym. Traktuje uczniów jak dzieci, które mają jakieś swoje fanaberie, ale da się je łatwo przerobić na posłusznych i grzecznych młodych ludzi. Natomiast Keating do każdego z chłopców podchodzi indywidualnie, jest człowiekiem otwartym i ciepłym, można porozmawiać z nim o problemach i nie obawiać się, że je zlekceważy. Keating jest bardziej opiekunem i ojcem dla uczniów niż surowym pedagogiem. To wszystko sprawia, że zdecydowanie bardziej wolałbym chodzić do szkoły prowadzonej i zarządzanej przez kogoś takiego jak profesor Keating niż do takiej, gdzie nauczycielem byłby Nolan.
Podobne wypracowania do Nolan i Keating – nauczyciele ze „Stowarzyszenia Umarłych Poetów” Nancy Kleinbaum. Na zajęcia którego z nich chciałbyś chodzić? Porównanie metod nauczania
- Tolkien „Hobbit czyli tam i z powrotem” - Opisz jedną z przygód Bilba Bagginsa
- Adam Mickiewicz „Do matki Polki”, „Elegia o... (chłopcu polskim)” Krzysztofa Kamila Baczyńskiego - interpretacja i analiza porównawcza
- Krzysztof Kamil Baczyński „Z głową na karabinie” – interpretacja i analiza utworu
- Adam Mickiewicz „To lubię” - interpretacja i analiza ballady
- Olga Tokarczuk - „Szafa” - zwykły czy niezwykły przedmiot? Charakterystyka szafy
- Bolesław Prus „Lalka” - „To chory kąt...” - analiza fragmentu „Lalki”. Opinie o społeczeństwie wyrażone w powieści - opracowanie
- Mikołaj Sęp-Szarzyński „O nietrwałej miłości rzeczy świata tego” - interpretacja i analiza „Sonetu V”
- Stanisław Grochowiak „Kanon” - interpretacja i analiza wiersza
- Andrzej Bursa „Miłość” - interpretacja i analiza wiersza
- Diderot „Kubuś Fatalista i jego pan” - refleksje po lekturze
- Krzysztof Kamil Baczyński „Noc” - interpretacja i analiza utworu
- Wygląd piekła - rozwiń temat w kontekście „Listów starego diabła do młodego” C.S. Lewisa
- Wiktor Gomulicki „Wspomnienia niebieskiego mundurka” - charakterystyka Witolda Sprężyckiego
- Faszyzm - Fryderyk Nietzsche a faszyzm
- Jan Kochanowski „Treny” - „Tren IX” - interpretacja, opracowanie, środki stylistyczne
- Joseph Conrad - biografia, życiorys
- Prawdy moralne w II części „Dziadów” Adama Mickiewicza i ich aktualność - rozprawka
- Adam Mickiewicz „Do Laury” - interpretacja i analiza sonetu („Sonety Odeskie”)
- Moi dziadkowie - dziadkowie i wnuki. Opis
- Ernest Hemingway „Stary człowiek i morze” jako metafora ludzkiego losu. Opracowanie