Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania

Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Warszawy - wycieczka do Warszawy

JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!

W naszej szkole tradycją jest, że trzecie klasy gimnazjalne jadą na dwie wycieczki w ciągu roku szkolnego. W pierwszym semestrze zwyczajowo udajemy się do Warszawy.

Nasza klasa wyjeżdżała 24 października. Już o szóstej rano spotykaliśmy się przed szkołą, aby szybko wsiąść do przygotowanych dla nas autokarów. Po sprawdzeniu obecności wyruszyliśmy w czterogodzinną podróż do stolicy. Na początku większość z nas spała, tylko niektórzy rozmawiali. Po pierwszym postoju nauczycielka poprosiła nas o skupienie. Zwięźle przedstawiła nam plan dzisiejszego dnia. Następnie opowiedziała kilka anegdot związanych z budową i historią Pałacu Kultury i Nauki. Po każdej kolejnej ciekawostce musiała robić przerwę, albowiem cały autokar wybuchał śmiechem. Potem pokazała nam film opowiadający o cywilach walczących w Powstaniu Warszawskim.

Kiedy dojechaliśmy na miejsce, nie mogliśmy wyjść z zachwytu nad widokiem, jaki dostrzegliśmy. Obok siebie stały zabytkowe budynki, takie jak kościoły czy dworzec PKP oraz ogromne, nowoczesne biurowce. To współistnienie dawnej Polski oraz współczesnego, wielkiego świata tworzyło specyficzny i niepowtarzalny klimat.

Na początku otrzymaliśmy uproszczone, turystyczne mapy stolicy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki – po obejrzeniu wystawy muzealnej wjechaliśmy na trzydzieste piętro budynku, aby podziwiać niezwykłą panoramą Warszawy. Pośród budynków i zielonych drzew wiła się niebieska smuga Wisły.

Następnie, wyruszyliśmy małymi uliczkami, aby co chwilę przystawać obok pomników upamiętniających różnorodne wydarzenia oraz pozostałości murów getta warszawskiego. Celem naszej wędrówki po mieście było Muzeum Powstania Warszawskiego. Gmach muzeum zrobił na nas olbrzymie wrażenie – wydawało się, że czas zatrzymał się kilkadziesiąt lat temu. Multimedialne wyposażenie obiektu ułatwiło wyobrażenie sobie scen, które miały miejsce podczas walk na terenie Warszawy. Nikomu nie chciałoby się oglądać zdjęć, gdyby były wystawione w gablotach, ale każdy z niecierpliwością czekał na swoją kolej, aby przez specjalne gogle spojrzeć na zabytkowe fotografie. Obejrzeliśmy film, by po chwili poczuć, że skradamy się kanałem w podziemiach miasta. Z muzeum każdy wyszedł z plikiem kartek opisujących dzień po dniu walki w Warszawie, które można zbierać podczas zwiedzania.

Podczas powrotu do szkoły wzięliśmy udział w konkursie wiedzy o stolicy. Zwycięzcy zostali uhonorowani bardzo dobrymi ocenami.

Podobne wypracowania