Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Warszawy - wycieczka do Warszawy
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
W naszej szkole tradycją jest, że trzecie klasy gimnazjalne jadą na dwie wycieczki w ciągu roku szkolnego. W pierwszym semestrze zwyczajowo udajemy się do Warszawy.
Nasza klasa wyjeżdżała 24 października. Już o szóstej rano spotykaliśmy się przed szkołą, aby szybko wsiąść do przygotowanych dla nas autokarów. Po sprawdzeniu obecności wyruszyliśmy w czterogodzinną podróż do stolicy. Na początku większość z nas spała, tylko niektórzy rozmawiali. Po pierwszym postoju nauczycielka poprosiła nas o skupienie. Zwięźle przedstawiła nam plan dzisiejszego dnia. Następnie opowiedziała kilka anegdot związanych z budową i historią Pałacu Kultury i Nauki. Po każdej kolejnej ciekawostce musiała robić przerwę, albowiem cały autokar wybuchał śmiechem. Potem pokazała nam film opowiadający o cywilach walczących w Powstaniu Warszawskim.
Kiedy dojechaliśmy na miejsce, nie mogliśmy wyjść z zachwytu nad widokiem, jaki dostrzegliśmy. Obok siebie stały zabytkowe budynki, takie jak kościoły czy dworzec PKP oraz ogromne, nowoczesne biurowce. To współistnienie dawnej Polski oraz współczesnego, wielkiego świata tworzyło specyficzny i niepowtarzalny klimat.
Na początku otrzymaliśmy uproszczone, turystyczne mapy stolicy. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Pałacu Kultury i Nauki – po obejrzeniu wystawy muzealnej wjechaliśmy na trzydzieste piętro budynku, aby podziwiać niezwykłą panoramą Warszawy. Pośród budynków i zielonych drzew wiła się niebieska smuga Wisły.
Następnie, wyruszyliśmy małymi uliczkami, aby co chwilę przystawać obok pomników upamiętniających różnorodne wydarzenia oraz pozostałości murów getta warszawskiego. Celem naszej wędrówki po mieście było Muzeum Powstania Warszawskiego. Gmach muzeum zrobił na nas olbrzymie wrażenie – wydawało się, że czas zatrzymał się kilkadziesiąt lat temu. Multimedialne wyposażenie obiektu ułatwiło wyobrażenie sobie scen, które miały miejsce podczas walk na terenie Warszawy. Nikomu nie chciałoby się oglądać zdjęć, gdyby były wystawione w gablotach, ale każdy z niecierpliwością czekał na swoją kolej, aby przez specjalne gogle spojrzeć na zabytkowe fotografie. Obejrzeliśmy film, by po chwili poczuć, że skradamy się kanałem w podziemiach miasta. Z muzeum każdy wyszedł z plikiem kartek opisujących dzień po dniu walki w Warszawie, które można zbierać podczas zwiedzania.
Podczas powrotu do szkoły wzięliśmy udział w konkursie wiedzy o stolicy. Zwycięzcy zostali uhonorowani bardzo dobrymi ocenami.
Podobne wypracowania do Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Warszawy - wycieczka do Warszawy
- Reportaż o szkole: jak spędzamy czas w czasie szkolnej przerwy?
- Reportaż o szkole pt.: „Z życia naszej klasy, z życia naszej szkoły”
- Reportaż ze szkolnej wycieczki do kina
- Opis podróży - opisz swoją dowolną podróż
- Niepokoje matki i ich źródła – rozwiń temat na podstawie „Trenu XIX” Kochanowskiego i „Dziadów” cz. III
- Jakimi gospodarzami świata okazali się ludzie? - wpływ człowieka na środowisko, przykłady z rzeczywistości
- Ocena Polaków i Polski w romantyzmie - na podstawie III cz. „Dziadów” Mickiewicza oraz „Grobu Agamemnona” Słowackiego
- Ja i moja wymarzona wyspa - wypracowanie
- Pejzaż romantyczny - cechy charakterystyczne. Omów temat na podstawie wybranych utworów
- Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa” - opracowanie książki
- Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do muzeum
- Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Krakowa - wycieczka do Krakowa
- Sofokles „Antygona” - charakterystyka Antygony
- Antyk - charakterystyka epoki
- Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” - charakterystyka Jankiela
- Henryk Sienkiewicz „Krzyżacy” - charakterystyka Juranda ze Spychowa
- Juliusz Słowacki „Balladyna” - charakterystyka Kirkora
- Henryk Sienkiewicz „Ogniem i mieczem” - charakterystyka Longinusa Podbipięty
- Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” - charakterystyka Macieja Dobrzyńskiego
- Irena Jurgielewiczowa „Ten obcy” - charakterystyka Pestki