Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” - charakterystyka Lasse
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
Lasse to najstarszy brat Lissy. Mieszka w Zagrodzie Środkowej w pokoju z młodszym bratem Bossem. Razem z Brittą są najstarszymi dziećmi w całym Bullerbyn. Lasse to silna osobowość. Niepodzielnie rządzi zarówno wśród chłopców, jak i dziewczynek. Wszyscy się go słuchają, chociaż brat Lissy nie ma zbyt mądrych pomysłów.
Lasse lubi się popisywać, być w centrum uwagi, ale jak twierdzi tylko po to, aby rozbawić innych. Kiedy do Zagrody Środkowej przyjeżdża wytworna pani z córką Moniką, zaczyna chodzić na szczudłach. „Teraz zachciał popisać przed Moniką. Łaził na szczudłach po ogrodzie i krzyczał do Bossego i Olego: - Tu z góry ma się piękny widok”.
Zawsze jest pewny siebie, często wywołuje komiczne sytuacje, potrafi być nieznośny. Lasse dostał gumowego prosiaczka na Gwiazdkę od Bossego. Gdy się wypuszczało powietrze z tej zabawki, piszczał głośno. Pewnego dnia Lasse zabrał ze sobą do szkoły nadmuchane zwierzątko i kiedy Lissy czytała o królu Gustawie Wazie, Lasse sprawił, że zabawka zapiszczała okropnie. Wszystkich to rozśmieszyło, ale nauczycielka kazała niesfornemu dzieciakowi stać do końca lekcji w kącie.
Lasse wodzi rej całej paczce z Bullerbyn. Wszyscy się go słuchają, choć ma zwariowane pomysły....
Podobne wypracowania
- Antoni Libera - biografia, życiorys
- Michał Wołodyjowski - charakterystyka. Henryk Sienkiewicz „Pan Wołodyjowski”
- Miłość i śmierć - Motyw śmierci i miłości w twórczości Jana Andrzeja Morsztyna. Opracowanie
- Motyw zwierzęcia w literaturze - opracowanie na podstawie „Łyska z pokładu Idy” Morcinka i wybranych przykładów
- Mikołaj Rej „Żywot człowieka poczciwego” - interpretacja, opracowanie
- Jan Twardowski „Pisanie” - interpretacja i analiza utworu
- Eliza Orzeszkowa „Gloria victis” - charakterystyka głównych bohaterów
- Tragizm Edypa - Czy Edyp był postacią tragiczną? Rozprawka
- Władysław Reymont „Chłopi” - charakterystyka Agaty
- Adam Mickiewicz „Grażyna” - Krzyżacy w utworze, sposób ich przedstawienia
- Jan Twardowski „Do moich uczniów” - interpretacja i analiza wiersza
- Bolesław Prus „Antek” - problematyka noweli
- Bolesław Leśmian „Topielec” - kontekst filozoficzny w wierszu. Opracowanie
- Jan Kochanowski „Treny” - „Tren VIII” Jana Kochanowskiego - interpretacja, środki stylistyczne
- Julian Ursyn Niemcewicz „Śpiewy historyczne” - opracowanie, problematyka
- Krytyka dzieł imperialnych i obraz kolonizacji - „Jądro ciemności” Josepha Conrada
- Biblia - charakterystyka króla Dawida
- Powiastka filozoficzna jako gatunek literacki (na przykładzie książki „Kubuś fatalista i jego pan” Diderota)
- Tren - definicja. Tren jako gatunek literacki - charakterystyka trenu
- Motyw przemiany i odkupienia win w literaturze - opracowanie na wybranych przykładach