Obóz Koncentracyjny w Oświęcimiu - Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Auschwitz
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
W sobotę, dwudziestego kwietnia, wszyscy gimnazjaliści, którzy w tym roku mieli pisać egzamin, zgromadzili się przy wejściu do szkoły. Mimo wolnego dnia frekwencja dopisała. Po sprawdzeniu obecności wsiedliśmy do podstawionych autokarów i pojechaliśmy na wycieczkę do hitlerowskiego obozu zagłady Auschwitz-Birkenau. Każdy z nas w plecaku miał aparat, notes lub dyktafon, albowiem mieliśmy za zadanie udokumentować szkolną wycieczkę oraz zgromadzić materiały do organizowanego przez naszą szkołę konkursu wiedzy o II Wojnie Światowej.
W godzinach popołudniowych dotarliśmy na miejsce. Przyznam szczerze, że nie spodziewałam się tego, co czeka nas, kiedy wyjdziemy z autobusu. Na początku, jeszcze przed bramą obozu koncentracyjnego w Oświęcimiu, zatrzymaliśmy się, aby wysłuchać małego wykładu naszej Pani Przewodnik. Dowiedzieliśmy się kilka faktów z historii oświęcimskiego obozu oraz poznaliśmy, co o samym obozie pisali więźniowie. Poznaliśmy także losy napisu „Arbeit macht frei”, który kilka lat temu został skradziony przez kolekcjonerów sztuki. Na szczęście policja znalazła oryginał.
Do tego momentu nasze twarze były rozpromienione, szeptaliśmy do siebie i śmialiśmy się pod nosem. Po przekroczeniu bramy obozu słowa Pani Przewodnik nabrały dziwnie realistycznego wyrazu. Oczami wyobraźni widziałam sunące cienie więźniów, którzy szukali ochłody w cieniu drzew. Jednak moje myśli szybko zostały zgaszone przez informację przekazaną przez Panią Przewodnik: „teraz tutaj jest ładnie; alejki, trawa, drzewa… Musicie pamiętać, że w czasach II Wojny Światowej tutaj nie było żadnej trawy, żadnych drzew – więźniowie brodzili w błocie, wszędzie unosił się smród spalanego ludzkiego ciała…” Byłam przerażona. Nigdy nie potrafiłabym wyobrazić sobie, że ktoś był w stanie wymyślić i stworzyć takie miejsce.
Przechodziliśmy z bloku do bloku. W każdym kolejnym miejscu wzrastało moje przerażenie, w każdym kolejne dowody hitlerowskiej zbrodni, kolejne opowieści wbijały mi się w pamięć. Przy jednym z bloków złożyliśmy przywieziony bukiet białych róż oraz zapaliliśmy znicz.
Nieustannie robiliśmy zdjęcia oraz notatki, aby jak najdokładniej przekazać młodszym kolegom ze szkoły wiadomości o tym przerażającym miejscu. Wróciliśmy późnym wieczorem – zmęczeni, zasmuceni, z mocnym postanowieniem dokładniejszego przestudiowania historii tego miejsca i relacji świadków.
Podobne wypracowania do Obóz Koncentracyjny w Oświęcimiu - Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Auschwitz
- Jan Kasprowicz „Księga ubogich” - interpretacja ogólna, opracowanie tomiku
- Zbigniew Herbert „Kołatka” - interpretacja i analiza wiersza
- Szymon Zimorowic „Roksolanki” - opracowanie utworu
- Tartuffe - charakterystyka. Molier „Świętoszek”
- Miguel de Cervantes „Don Kichot z La Manczy” - charakterystyka porównawcza don Kichota i Sancho Pansy
- Franz Kafka „Proces” - problem władzy i jednostki. Totalitaryzm w powieści
- Lucy Maud Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza” - charakterystyka Ani z Zielonego Wzgórza
- Młoda Polska - dekadentyzm, impresjonizm, symbolizm w utworach Młodej Polski
- Piotr Skarga „O miłości ku ojczyźnie”, Ignacy Krasicki „Świat zepsuty” - analiza porównawcza utworów
- „Słuchaj po prostu głosu Twego serca”, czyli recepta na szczęście na podstawie „Alchemika” Paulo Coelho
- Motyw zdrady ojczyzny w „Potopie” Henryka Sienkiewicza - wybierz trzech bohaterów i porównaj ich motywy postępowania. Wyciągnij wnioski
- Seweryna Szmaglewska „Czarne stopy” - streszczenie
- Ken Kesey „Lot nad kukułczym gniazdem” - recenzja książki
- Jonathan Swift „Podróże Guliwera” - Guliwer w krainie olbrzymów - streszczenie, opowiadanie
- Patriotyzm i troska o losy Polski ukazane w „Kazaniach sejmowych” Piotra Skargi oraz innych utworach literackich
- Bruno Jasieński - biografia, życiorys
- Walka dobra ze złem w literaturze - omówienie tematu w kontekście wybranych utworów literackich
- Filozofia św. Franciszka i św. Aleksego - wybierz filozofię, która bardziej Ci odpowiada (odpowiedź uzasadnij)
- Adam Mickiewicz „Romantyczność” - charakterystyka Karusi
- Bolesław Prus „Lalka” - charakterystyka Juliana Ochockiego