Napisz sprawozdanie z wycieczki szkolnej - Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do teatru
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Czternastego marca wybraliśmy się całą klasą do teatru na sztukę pt. „Zemsta” na podstawie dramatu Aleksandra Fredry. Wycieczka miała się rozpocząć o godzinie czternastej, jednak już od początku były problemy. Kasia i Ola – dwie największe przyjaciółki w naszej klasie, spóźniły się niemal kwadrans. Następnie, kierowca powiedział, że – ze względu na remonty dróg – musimy jechać okrężną drogą. Powinniśmy być już w połowie drogi, a my jeszcze staliśmy pod szkołą. Wszystkim udzieliło się zdenerwowanie naszej polonistki, która nerwowo stukała paznokciami o torebkę.
Wreszcie autobus ruszył. W trakcie jazdy polonistka nagle krzyknęła, że nasze bilety do krakowskiego Teatru Starego zostały w pokoju nauczycielskim. Kierowca spokojnie wytłumaczył, że jedziemy autostradą, przez co nie może wykonać manewru „natychmiastowego zawrócenia”. Jednak zanim nadarzyła się okazja, polonistka odnalazła bilety w torebce. Odetchnęliśmy z ulgą.
Kiedy dojechaliśmy do Krakowa, padał deszcz. Pośpiesznie zostawiliśmy kurtki w szatni i weszliśmy na salę, która była zapełniona widzami. Wkrótce potem zgasło światło i usłyszeliśmy prośbę o wyłączenie telefonów komórkowych.
Kurtyna poszła w górę. Pilnie obserwowaliśmy scenę, dekorację i grę aktorów. Tekst „Zemsty” znaliśmy, jednak dużo lepiej oglądać przedstawienie teatralne niż czytać książkę w samotności. Niektóre frazy nabrały nowego znaczenia, ponadto mogliśmy skontrastować własne wyobrażenia z wizją reżysera. Wprawdzie nie uczciliśmy aktorów owacjami na stojąco, ale ich starania i wysiłek został wynagrodzony gromkimi brawami.
Oprócz tego, że zachwycaliśmy się grą aktorską i śmialiśmy z dialogów napisanych przez Aleksandra Fredrę, obserwowaliśmy techniczne zaplecze teatru. Jeszcze podczas lekcji podzieliliśmy się na grupy – każdy z nas dostał inną część scenerii do szczególnej obserwacji. Ja zajmowałem się światłem oraz wpływem oświetlenia na rzeczywistość sceniczną. Zapamiętałem kilka detali, które wykorzystaliśmy na lekcji podczas analizowania spektaklu teatralnego.
Wycieczkę do Krakowa wspominam bardzo dobrze. To niezwykle doświadczenie być w tak pięknym miejscu jak budynek Teatru Starego. Po sztuce udaliśmy się zwiedzać centrum miasta – karmiliśmy gołębie i oglądaliśmy obrazy na rynku, a także kupiliśmy pamiątki w Sukiennicach.
Podobne wypracowania do Napisz sprawozdanie z wycieczki szkolnej - Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do teatru
- Emily Brontë - biografia, życiorys
- William Szekspir „Makbet” - narodziny zbrodniarza - opis, opracowanie tematu
- Czesław Miłosz „Wiek nowy” - interpretacja i analiza wiersza
- Tadeusz Borowski „Pożegnanie z Marią” - streszczenie skrótowe
- Ignacy Krasicki „Żona modna” - Portret męża przedstawiony oczami żony - opis
- Charles Baudelaire „Litania do Szatana” - interpretacja, opracowanie wiersza
- Paul Cézanne „Martwa natura z jabłkami i pomarańczami” - opis, interpretacja obrazu
- „Chłopi” Władysława Reymonta jako powieść mitologizująca chłopską egzystencję
- Jesień - opis jesieni - charakterystyka jesieni
- Gałczyński „Zaczarowana dorożka” - interpretacja i analiza wiersza
- Najważniejsze gatunki literackie w średniowieczu
- Jan Kochanowski - „Treny” - „Tren VI” - interpretacja i analiza trenu
- Mark Twain „Pamiętniki Adama i Ewy” - opracowanie
- Motyw labiryntu w literaturze - opracowanie
- Główne wątki powieści „Kamienie na szaniec” Aleksandra Kamińskiego
- Wiktor Gomulicki „Wspomnienia niebieskiego mundurka” - rozmowa Dembowskiego i Sprężyckiego na temat literatury
- Eric Knight „Lassie wróć” - opis Lassie
- „Świętoszek” Moliera - komizm w „Świętoszku”
- Kwiat paproci - Co bym zrobił, gdybym znalazł kwiat paproci?
- Henryk Sienkiewicz „Janko Muzykant” - streszczenie noweli