Nancy Kleinbaum „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” - Jakim nauczycielem był John Keating?
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
John Keating to nauczyciel języka angielskiego w Akademii Weltona, elitarnej prywatnej szkole średniej. Szkoła kształci przyszłych absolwentów uniwersytetów wpajając im cztery zasady: Tradycja, Honor, Dyscyplina, Doskonałość. Za szczytnymi hasłami kryją się bezduszne normy i zabijanie wszelkiej indywidualności. Uczniowie poddawani są obróbce, która ma stworzyć z nich adwokatów, lekarzy czy polityków, dać im pewny zawód i finansowe oparcie. Takie jest marzenie rodziców nastolatków uczących się w Akademii Weltona.
John Keating jest zaprzeczeniem typowego nauczyciela z Welton. Młody, bezkompromisowy, kiedyś sam uczył się w Akademii, dobrze wie, jaki system w niej obowiązuje. Przed laty był członkiem tajnego Stowarzyszenia Umarłych Poetów – grupki uczniów, zajmujących się czytaniem poezji. Keating wywołuje szok w swoich uczniach, każąc im wydzierać kartki z podręcznika albo wchodzić na ławki. Jego lekcje to coraz ciekawsze eksperymenty mające spowodować, że uczniowie zaczną samodzielnie myśleć, przekonają się, o czym marzą i kim chcą zostać. Jednym słowem, Keating idzie pod prąd szkolnych tendencji – nie chce formować z uczniów bezładnej i posłusznej masy, chce uczynić z nich indywidualistów mówiących własnym głosem. Przy okazji chce nauczyć ich korzystania z życia, chwytania przemijających chwil, umiejętności cieszenia się życiem.
Taki nauczyciel jak John Keating to prawdziwy skarb. Ma ciekawą i intrygującą osobowość, umie zainteresować klasę wykładanym przez siebie przedmiotem, bardzo pomysłowo prowadzi lekcje. Wydaje się, że gdyby Keating uczył matematyki czy fizyki, te skomplikowane kwestie także przedstawiałby niezwykle interesująco. Nauczyciel, oprócz przekazywania wiedzy, chce zwrócić uwagę podopiecznych na niezwykle ważną kwestię egzystencjalną – by umieli korzystać z życia, cieszyć się nim, przeżywać ulotne chwile, które nigdy już nie wrócą. Oczywiście, Keatingowi nie chodzi o nakłanianie uczniów do oddawania się tylko i wyłącznie przyjemnościom, chce on, by chłopcy pamiętali, że są uczniami, ale przede wszystkim są ludźmi.
Dla Johna Keatinga najważniejsze nie jest wykształcenie danej osoby, a to, jakim jest człowiekiem, czy umie samodzielnie myśleć i czy ma swoje zdanie. Jak na nauczyciela, to prawdziwie rewolucyjne podejście; nauczyciele zainteresowani są przede wszystkim przekazaniem wiedzy i skutecznym wyegzekwowaniem jej od uczniów. Dlatego bohater „Stowarzyszenia Umarłych Poetów” jest postacią nieszablonową i nietypową. Niestety drogo musi za to zapłacić – zostaje obwiniony za doprowadzenie do tragedii jednego z uczniów, Neila Perry`ego, i wyrzucony ze szkoły. Zasługą Keatinga jest zmiana, dokonana w umysłach kilku uczniów, w tym Todda Andersona. Oni nigdy już nie będą konformistami.
Dlatego można powiedzieć, że Keating to wyjątkowy nauczyciel. Jego podopieczni nigdy o nim nie zapomną. O ilu nauczycielach można tak powiedzieć?
Podobne wypracowania do Nancy Kleinbaum „Stowarzyszenie Umarłych Poetów” - Jakim nauczycielem był John Keating?
- Przypowieści biblijne - przykłady. Mądrość płynąca z biblijnych przypowieści
- „Ludzie ludziom zgotowali ten los” - jak rozumiesz motto z „Medalionów” Nałkowskiej?
- Leopold Staff „Portret” - interpretacja i analiza wiersza
- Adam Mickiewicz „Sonety Krymskie” - „Cisza morska” - interpretacja i analiza sonetu
- Żegnaj szkoło! - podsumowanie roku szkolnego
- Małgorzata Musierowicz „Kłamczucha” - charakterystyka Anieli Kowalik
- Olga Tokarczuk „Prawiek i inne czasy” - motyw i znaczenie czasu w powieści
- List gończy za władcą Koryntu, Syzyfem
- Ignacy Krasicki „Kruk i lis” - interpretacja i analiza bajki
- Antoine de Saint-Exupéry - symbolika „Małego Księcia”
- Gabriela Zapolska „Moralność Pani Dulskiej” - charakterystyka Felicjana Dulskiego
- Wizja społeczeństwa polskiego według Adama Mickiewicza - Obraz społeczeństwa polskiego w „Dziadach” cz. III. Opracowanie
- Stanisław Wyspiański „Dziewczynka” - opis obrazu, interpretacja
- Juliusz Słowacki „Grób Agamemnona” - interpretacja i analiza utworu
- Czy Sachem zapomniał o swoich przodkach i obietnicy zemsty? Odpowiedz na pytanie w kontekście noweli „Sachem” Henryka Sienkiewicza
- Olga Tokarczuk „Gra na wielu bębenkach” - recenzja utworu
- Gałczyński „Rozmowa liryczna” - interpretacja i analiza wiersza
- Impresjonizm - cechy impresjonizmu. Impresjonizm w literaturze
- Przykład romantycznej liryki wyznania na przykładzie utworu „Smutno mi, Boże” Juliusza Słowackiego
- Maria Dąbrowska „Noce i dnie” - motyw pracy - opracowanie