Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do muzeum
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Pewnego dnia po zebraniu z rodzicami nasza wychowawczyni zaproponowała, że 17 maja – zamiast siedzieć w szkolnych ławkach – możemy pojechać na wycieczkę. W klasie zapanowała ogromna radość. Dopiero groźba rezygnacji z tego pomysłu umożliwiła nauczycielce przedstawienie szczegółów – nasz entuzjazm znacznie zmalał, kiedy okazało się, że planowana wycieczka to nie podchody czy bieganie po lesie, a zwiedzanie częstochowskich muzeów, jednak nikt nie był przeciwny.
Wycieczka zaczynała się o dziesiątej rano. Zostaliśmy poproszeni o wypełnianie podczas zwiedzania specjalnych kart, w których umieszczone były pytania. Kiedy ustaliliśmy zasady dotarcia do muzeum, poszliśmy na przystanek autobusy. Dojechaliśmy bez większych problemów.
Warto zauważyć, że muzeum w Parku Jasnogórskim to tak naprawdę kilka małych muzeów. Nam udało się zwiedzić Muzeum Górnictwa Rud Żelaza oraz Muzeum Etnograficzne. W tym drugim znajdują się sprzęty gospodarcze oraz domowe, które były używane przez ludzi kilkadziesiąt lat temu. Dopiero dzięki pomocy przewodnika byliśmy w stanie odpowiedzieć na pytania zamieszczone w karcie dotyczące nazw lub funkcji poszczególnych przedmiotów. W jednej z sal znajdowały się urzekające figurki wykonane z cienkich pasm barwionego na różne kolory drewna.
W kolejnej części muzeum znajdowały się wystawy okresowe. Trafiliśmy na fantastyczną wystawę dotyczącą życia prywatnego i zawodowego Andrzeja Wajdy. Poznaliśmy nie tylko kulturę, która inspirowała polskiego reżysera, lecz także oglądaliśmy jego prywatne rysunki. Dowiedzieliśmy się, że swoją koncepcję artystyczną najpierw przelewał na papier w postaci szkicu, a następnie dopiero tworzył scenariusz. Kolekcja jest ubogacona strojami ludowymi wykorzystanymi w „Weselu”. Ich wartość jest tym większa, że Wajda wykorzystał oryginalne tradycyjne stroje, które odkupił od ludzi.
Wizyta w trzecim budynku obfitowała w największe wrażenia. Po przekroczeniu progu znaleźliśmy się w innym świecie. Czułam, że to kopalnia sprzed wielu lat, a nie pomieszczenie muzealne w centrum miasta. Wraz z innymi szłam szybem kopalnianym, widziałam wagoniki i pracujących ludzi, wspólnie powiększających tunel. Następnie, przechodziliśmy z sali do sali, aby obejrzeć maszyny i dowiedzieć się o pracy górników.
Po zwiedzaniu usiedliśmy w parku w altance. Sprawdziliśmy odpowiedzi umieszczone na naszych kartach. Potem przenieśliśmy się na trawę i na brystolach przygotowaliśmy plakaty reklamujące muzea, które zawisną na szkolnym korytarzu.
Podobne wypracowania do Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do muzeum
- Reportaż o szkole pt.: „Z życia naszej klasy, z życia naszej szkoły”
- Reportaż ze szkolnej wycieczki do kina
- Opis podróży - opisz swoją dowolną podróż
- Niepokoje matki i ich źródła – rozwiń temat na podstawie „Trenu XIX” Kochanowskiego i „Dziadów” cz. III
- Jakimi gospodarzami świata okazali się ludzie? - wpływ człowieka na środowisko, przykłady z rzeczywistości
- Ocena Polaków i Polski w romantyzmie - na podstawie III cz. „Dziadów” Mickiewicza oraz „Grobu Agamemnona” Słowackiego
- Ja i moja wymarzona wyspa - wypracowanie
- Pejzaż romantyczny - cechy charakterystyczne. Omów temat na podstawie wybranych utworów
- Jan Brzechwa „Akademia Pana Kleksa” - opracowanie książki
- Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Warszawy - wycieczka do Warszawy
- Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do Krakowa - wycieczka do Krakowa
- Sofokles „Antygona” - charakterystyka Antygony
- Antyk - charakterystyka epoki
- Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” - charakterystyka Jankiela
- Henryk Sienkiewicz „Krzyżacy” - charakterystyka Juranda ze Spychowa
- Juliusz Słowacki „Balladyna” - charakterystyka Kirkora
- Henryk Sienkiewicz „Ogniem i mieczem” - charakterystyka Longinusa Podbipięty
- Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” - charakterystyka Macieja Dobrzyńskiego
- Irena Jurgielewiczowa „Ten obcy” - charakterystyka Pestki
- Jak napisać charakterystykę porównawczą? Przykład charakterystyki porównawczej