Apel szkolny - Sprawozdanie z apelu szkolnego
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Każdego poniedziałku cała szkoła zaczynała zajęcia lekcyjne o 8:50. Pomysł został wprowadzony przez dyrekcję z następującego powodu: w pierwszy poniedziałek miesiąca zbieraliśmy się w auli na szkolnym apelu.
W pierwszy poniedziałek maja apel rozpoczął się z pięciominutowym opóźnieniem. Po zaprowadzeniu ciszy przez wychowawców klas, na scenę wyszła Pani Dyrektor, która przywitała nas po weekendzie majowym. Następnie zapytała czy wiemy co świętowaliśmy pierwszego i trzeciego maja. Kilka osób zgłosiło się – jedna z nich została zaproszona na scenę. Dziewczyna bez wahania oraz bez tremy odpowiadała na pytania Pani Dyrektor dotyczące pierwszych majowych dni.
Następnie zostaliśmy zaproszeni do obejrzenia krótkiego przedstawienia dotyczącego upamiętnienie ustanowienia Konstytucji 3 Maja. Pomiędzy krótkimi scenkami wspólnie z aktorami oraz naszym szkolnym chórem śpiewaliśmy pieśni patriotyczne. Scenki były bardzo krótkie, ale wymowne; w pierwszej z nich w symboliczny sposób został przedstawiony rozbiór Polski, w następnych powstania narodowe i tajne nauczanie, by wreszcie ukazać uchwalenie przez posłów Konstytucji 3 Maja.
Po przedstawieniu na scenę powtórnie wyszła Pani Dyrektor, która podziękowała aktorom za trud włożony w przygotowanie spektaklu oraz wręczyła im drobne upominki. Następnie, rozpoczęła się druga, bardziej formalna część comiesięcznego apelu. Zostali wyczytani uczniowie najlepsi w ostatnim miesiącu w następujących kategoriach: najlepszy czytelnik, najlepszy sportowiec, osoba z najwyższą frekwencją oraz z najlepszymi ocenami. Po gratulacjach i wręczeniu dyplomów wynagrodzono szkolną męską drużynę siatkówki, która zajęła pierwsze miejsce w miejskim szczeblu zawodów i awansowała do kolejnych rozgrywek.
Następnie został poruszony problem nieszanowania mienia szkolnego, przede wszystkim niszczenia ławek i toalet. Pani Dyrektor starała się szczególnie uwrażliwić nas na akty wandalizmu i prosiła o natychmiastowe zgłaszanie wyrządzonych szkód.
Apel zakończył się wspólnym odśpiewaniem hymnu szkolnego oraz mobilizacją do nauki. Ponadto, dowiedzieliśmy się, jakie sposoby spędzenia wakacji oferuje uczniom szkoła. Na pierwszą w tym dniu lekcję poszliśmy spóźnieni około 25 minut.
Podobne wypracowania do Apel szkolny - Sprawozdanie z apelu szkolnego
- Stanisław Lem „Dwa potwory” - streszczenie, opracowanie. Stanisław Lem „Bajki robotów”
- Charles Baudelaire „Danse macabre” - interpretacja i analiza wiersza
- Krystyna Siesicka „Zapałka na zakręcie” - Historia Mady - opis, opowiadanie
- Biblia - „Przypowieść o pannach mądrych i głupich” - streszczenie, interpretacja
- Piotr Michałowski „Bitwa pod Samosierrą” - opis obrazu, interpretacja
- Janosik - historia Janosika - streszczenie legendy
- „Bogurodzica” - opracowanie, interpretacja
- Franciszek Karpiński „Do Justyny. Tęskność na wiosnę” - interpretacja, nastrój i tematyka wiersza
- Opowiadania Idy Fink - problematyka twórczości Idy Fink - opracowanie
- Surrealizm w literaturze – opisz na dowolnie wybranych przykładach
- Michaił Bułhakow „Mistrz i Małgorzata” - charakterystyka bohaterów. Diabelska świta Wolanda
- Stefan Kisielewski - biografia, życiorys
- Marek Hłasko - ogólna charakterystyka twórczości
- Opowiadanie fantastyczne
- Horacy - horacjanizm - definicja, filozofia
- Zbigniew Herbert „Historia Minotaura” - interpretacja, opracowanie poematu prozą
- Biblia - „Przypowieści o faryzeuszu i celniku” - streszczenie, interpretacja
- Sławomir Mrożek „Tango” - charakterystyka Artura
- Biblia - „Przypowieść o Synu Marnotrawnym” - streszczenie, interpretacja
- Mowa sądowa w obronie Antygony - obrona Antygony