Sprawozdanie z wycieczki - Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do lasu
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Pewnego słonecznego czerwcowego dnia nasza klasa wybrała się na wycieczkę do lasu. Była ona związana z „Międzyszkolnymi Dniami Szanowania Przyrody”, które miały miejsce od 4–8 czerwca. W tym czasie uczestniczyliśmy nie tylko w zajęciach szkolnych, lecz także w specjalnych warsztatach dotyczących ochrony przyrody, segregacji śmieci oraz ekonomicznego wykorzystania źródeł naturalnych. Na siódmego czerwca zaplanowane było obcowanie z przyrodą. Ten termin oznaczał nic innego jak klasową wycieczkę do lasu.
Jeszcze w szkole zostaliśmy wyposażeni w „Notatniki obserwatora przyrody”, specjalne, ekologiczne ołówki oraz kilka lornetek. Jako że nasza szkoła mieści się w centrum miasta, do lasu dojechaliśmy specjalnie wynajętym autokarem. Wycieczkę zaczęliśmy na parkingu od dokładnego przeanalizowania tablicy informującej o specyfice tego miejsca. Podzieliliśmy się na cztery grupy; każda z grup miała mapę z zaznaczoną trasą (wszystkie prowadziły do tego samego punktu docelowego) oraz dwie lornetki. Każdą grupą dowodził nauczyciel.
Po słowie „start” wyruszyliśmy. Gdyby nie to, że musieliśmy zebrać po drodze określoną liczbę określonych gatunków roślin, nikt nie zwracałby uwagi na przyrodę. Mieliśmy także zanotować każde spostrzeżone przez nas zwierzę, dlatego skrupulatnie wyglądaliśmy śladów mrówek, żuków, ptaków czy wiewiórek. Naszą konsternację wzbudziły ślady kopyt na piasku, ale po dłuższej konsternacji postanowiliśmy zanotować, że widzieliśmy sarnę lub jelenia.
Inne drużyny dotarły już na miejsce i gromadziły się przed bramą Zamku w Mirowie. My dalej kluczyliśmy po leśnych ścieżkach – nikt nie wiedział, w którym miejscu przegapiliśmy skręt prowadzący do zamku. Dopiero po konsultacji z przewodnikiem ustaliliśmy, że postaramy się wrócić okrężną, ale pewną drogą do autokaru, omijając zwiedzanie zamku. W tym czasie inni zobaczyli odrestaurowane wnętrze zabytkowej budowli i wrócili ustaloną trasą.
Przy autokarze, w wyznaczonym miejscu, rozpaliliśmy ognisko i upiekliśmy kiełbaski. Trzymaliśmy w dłoniach zerwane rośliny, wspólnie z przyrodnikiem omawiając ich nazwy i budowę. Inne grupy zazdrościły nam spostrzegawczości, kiedy pochwaliliśmy się, że widzieliśmy sarnę. Niestety, jedna z dziewczyn ujawniła, że były to tylko tropy zwierząt. W tym momencie nasza pozycja zmalała i z największą zazdrością spoglądano na grupę, która miała okazję, by podziwiać bociana.
Wycieczkę zaliczam do udanych. Chociaż nie udało mi się zwiedzić zamku, który miał być główną atrakcją, mogłam poznać piękno pobliskich lasów i nauczyłam się dostrzegać ich florę i faunę.
Podobne wypracowania do Sprawozdanie z wycieczki - Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do lasu
- Melchior Wańkowicz „Ziele na kraterze” - Wpływ II wojny światowej na losy rodziny Wańkowiczów - opis, opracowanie
- Jan Kochanowski „Na zdrowie” - interpretacja i analiza fraszki
- Daniel Naborowski „Do Anny” - interpretacja i analiza wiersza
- Moja ulubiona książka - opis, recenzja
- Zbigniew Herbert „Dlaczego klasycy”, „Brak węzła” - rola tradycji antycznej w literaturze współczesnej. Opracowanie
- Olga Tokarczuk „Dom dzienny, dom nocny” - recenzja książki
- Nowela jako gatunek literacki - cechy noweli
- Kordian jako spiskowiec. Scharakteryzuj
- Bolesław Leśmian „Dusiołek” - kontekst filozoficzny w wierszu. Opracowanie
- Bunt prometejski - definicja, znaczenie terminu, geneza
- William Szekspir „Makbet” - charakterystyka Makbeta
- Władysław Broniewski „Bagnet na broń” - interpretacja i analiza wiersza
- Czesław Miłosz „Który skrzywdziłeś” - interpretacja i analiza utworu
- Tolkien „Hobbit czyli tam i z powrotem” - Opisz jedną z przygód Bilba Bagginsa
- Adam Mickiewicz „Do matki Polki”, „Elegia o... (chłopcu polskim)” Krzysztofa Kamila Baczyńskiego - interpretacja i analiza porównawcza
- Krzysztof Kamil Baczyński „Z głową na karabinie” – interpretacja i analiza utworu
- Adam Mickiewicz „To lubię” - interpretacja i analiza ballady
- Olga Tokarczuk - „Szafa” - zwykły czy niezwykły przedmiot? Charakterystyka szafy
- Bolesław Prus „Lalka” - „To chory kąt...” - analiza fragmentu „Lalki”. Opinie o społeczeństwie wyrażone w powieści - opracowanie
- Mikołaj Sęp-Szarzyński „O nietrwałej miłości rzeczy świata tego” - interpretacja i analiza „Sonetu V”