Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” - opracowanie książki
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
„Dzieci z Bullerbyn” to książka Astrid Lindgren opowiadająca o losach sześciorga dzieci mieszkających w trzech zagrodach – Zagrodzie środkowej, Zagrodzie północnej oraz Zagrodzie południowej. Głównymi bohaterami powieści szwedzkiej pisarki są: Lisa, Lasse i Bosse Erikson, Britta i Anna Andersson oraz Olle z Zagrody południowej. siedmioletnia Lisa jest narratorem powieści. Opowiada ona o życiu w tych trzech zagrodach, o wydarzeniach w szkole, życiu i zabawach wszystkich dzieciaków, o ich marzeniach, wyobrażeniach i wielkich planach.
Książka Astrid Lindgren jest świetną syntezą zachowań dzieci, jest też wspaniałą opowieścią o szczęśliwym dzieciństwie, o przyjaźni i sile miłości rodzeństwa. Od o wiele młodszych możemy nauczyć się wielu ciekawych rzeczy, z powrotem przenieść się do świata naszych marzeń. W prosty sposób, bo dzięki relacji siedmioletniej Lisy, dowiadujemy, się jak młody człowiek postrzega otaczającą go rzeczywistość. To żywe dziecko pełne niespotykanych pomysłów. Jest wesoła, cieszy się życiem, swój wolny czas uwielbia spędzać w towarzystwie Anny i Britty. To jej przyjaciółki. Każde dziecko ma jakieś zainteresowanie, które je wyróżnia spośród innych. Są diametralnie różni, ale zawsze potrafią się ze sobą dogadać.
Astrid Lindgren opisuje, jak dzieci próbują wcielać w życie swoje marzenia – na przykład, kiedy Lisa całuje żabę, żeby sprawdzić, czy ta zamieni się w prawdziwego księcia z bajki. Są to zabawne historie o czymś ważnym, o czym dorośli niejednokrotnie zapominają – o spełnianiu swoich marzeń oraz o wyobraźni. Na kartach powieści widzimy, jak wielką wyobraźnią dysponują dzieci, szczególnie, gdy są razem. W grupie potrafią zorganizować sobie czas tak, aby nie musieli się nudzić, na przykład zabawa wśród ciemnych korytarzy stogu siana.
Dzieci często spędzają czas razem i rzadko się rozdzielają. Żyją ze sobą w zgodzie, chociaż widać podziały na chłopcy i dziewczynki. Astrid Lindgren przedstawia tutaj swoistą Arkadię – miejsce spokojności, harmonii i śmiechu dziecka. Trzy zagrody, które stoją tuż obok siebie to taki mały „kraj lat dzieciństwa” wszystkich naszych głównych bohaterów. Właściwie do życia nie potrzebują niczego więcej ponad dom, kochaną rodzinę i siebie nawzajem.
Autorka powieści uwypukla fakt, że właśnie dzieciom najmniej do szczęścia potrzeba. Są związani z naturą, przyrodą. Wolny czas spędzają na powietrzu. Najlepiej im razem – także w szkole. Lisa może liczyć na pomoc i wsparcie swoich braci oraz przyjaciół. Dzieci snują wielkie plany na przyszłość. Nie chcą się rozstawać, czego dowodem jest fakt, że ustalili już kto kogo poślubi, mianowicie: Lisa Ollego, Lasse z Brittą, Bosse z Anną. Dzieci mają śmiałe projekty na przyszłość i prawdopodobnie nic nie jest w stanie przeszkodzić im w ich realizacji.
Astrid Lindgren to autorka powieści dla dzieci. Porusza tutaj problematykę dzieciństwa i kłopotów, z jakimi muszą zmierzyć się młode umysły. Patrzą na świat jeszcze przez pryzmat tego, co jest białe, a co czarne. Rozróżniają dobro od zła, uczą się życia na własnych doświadczeniach, choć wyobraźnię wciąż mają bardzo wybujałą. Dzielą się swoimi przeżyciami, przeżywają niezwykłe przygody. Autorka chciała pokazać, czym jest prawdziwa radość życia.
Prawdopodobnie jedynie dzieci potrafią docenić szczęście dnia codziennego – to, że są razem, kochają się, szanują i mogą wiele wspólnie zdziałać. Odnajdują radość w najdrobniejszym szczególe, a to odróżnia ich od dorosłych. Jak długo pozostaną dziećmi, tak długo będą marzyć.
Podobne wypracowania do Astrid Lindgren „Dzieci z Bullerbyn” - opracowanie książki
- Eliza Orzeszkowa „Nad Niemnem” - bohaterowie. Charakterystyka
- Bolesław Prus „Katarynka” - opracowanie noweli
- Teresa Torańska – biografia, życiorys
- Zenon Ziembiewicz - oskarżenie. Mowa oskarżycielską na proces Ziembiewicza - Zofia Nałkowska „Granica”
- Andrzej Pilipiuk – biografia, życiorys
- Obraz i rola przyrody w „Sonetach krymskich” A. Mickiewicza
- Obraz, rola i znaczenie przyrody w utworach romantycznych - w oparciu o wybrane utwory
- Józef Bedier „Dzieje Tristana i Izoldy” - problematyka utworu
- Jednostka wobec zbiorowości – rozważ problem odwołując się do literatury dwu wybranych epok
- Miłość - siła destrukcyjna czy wartość nadająca sens życiu człowieka? Wypracowanie
- Frances Burnett „Tajemniczy ogród” - recenzja książki
- Czy chciałbyś być uczniem Akademii Pana Kleksa? Wypracowanie
- Molier „Skąpiec” - charakterystyka Elizy
- Tristan i Izolda: winni czy niewinni? Rozprawka
- Molier „Skąpiec” - charakterystyka Walerego
- Molier „Skąpiec” - charakterystyka Marianny
- Józef Bedier „Dzieje Tristana i Izoldy” - Na czym polegał tragizm miłosny Tristana i Izoldy?
- Adam Mickiewicz „Sonety krymskie” - geneza cyklu sonetów
- Józef Bedier „Dzieje Tristana i Izoldy” - opracowanie utworu
- Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy” - opracowanie książki