„Księga Dżungli” Rudyard Kipling - dialog - rozmowa między młodymi wilczkami na temat ludzkiego dziecka
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Wszystkie wilki gromadziły się na polanie, czekając na rozpoczęcie się obrad Wiecu Wilczej Gromady. Dorosłe osobniki cierpliwie zajmowały swoje miejsca i tylko dyskretnie przyglądały się dziwnemu stworzeniu pod opieką Wilczej Matki. Młodsze natomiast nie kryły swojego zainteresowania i, kręcąc się wokół niego, wymieniały spostrzeżenia.
- Przecież on w ogóle nie ma sierści - zauważył z dezaprobatą wilczek z poszarpanym uchem.
- Ciekawe jak przetrzyma noc? - w głosie drugiego nieco młodszego wilczka nie było słychać wcale troski, jedynie nieprzychylną ciekawość.
- Popatrz, jaki jest nieporadny, ciągle się przewraca, pewnie dlatego, że jego przednie łapy są stanowczo za krótkie, nigdy nie nauczy się szybko biegać, zawsze będzie się potykał.
- Nie sądzę, by miał okazję w ogóle nauczyć się biegać, nawet jeśli zdoła przetrzymać noc, wkrótce umrze z głodu. Z jego śmiesznymi małymi zębami nigdy niczego nie upoluje. Pewnie nie zdoła nawet zjeść mięsa, które upolowała Wilcza Matka. Przecież nie może zawsze pić tylko mleka.
Wilczek z poszarpanym uchem kręcił się coraz bliżej dziecka, bacznie je obserwując. Nie podobał mu się ani jego dziwny wygląd, nieprzypominający żadnego z widzianych dotąd zwierząt, ani jego obcy zapach. - Nie wydaje mi się, żeby to stworzenie mogło pozostać w naszym stadzie.
- O tym zadecyduje Wiec - przypomniał jego towarzysz, również nieco się przybliżając do chłopca. Dziecko jednak wcale nie odczuwało grozy sytuacji i przyglądało się wilczkom z ciekawością. W pewnym momencie wydało z siebie dziwny pisk. Wilczki, w pierwszym odruchu czujnie odskoczyły nieco dalej, ale zaraz, jakby zawstydzone swoją reakcją, zbliżyły się z powrotem.
- Co to miało być? - zapytał ten młodszy. - Piszczy jak mysz, choć z wyglądu bardziej przypomina żabę.
- Masz rację, tak samo nie ma sierści, ma nieproporcjonalne łapy i jest tak samo niezdarny jak żaba na lądzie. Tylko, że trochę za duży na żabę. - Pokpiwał drugi. - może trzeba go wrzucić do wody?
W odpowiedzi drugi wilczek zaśmiał się złowieszczo i lekko tracił nosem chłopca, który właśnie raczkował w jego stronę. Dziecko, widać potraktowało to jako zabawę, bo także odpowiedziało śmiechem. Jego wygląd i zachowanie nie przestawały zaskakiwać młode wilczki, które z tego powodu czuły się trochę niepewnie.
- I nawet nie ma ogona, śmieszne - dorzucił jeszcze ten z poszarpanym uchem
- Wiec zaraz się zacznie - zauważył młodszy wilczek - wracajmy do swoich, zaraz się przekonamy, co postanowią zrobić z tym dziwacznym stworzeniem, które nie jest podobne do żadnego zwierzęcia, a już zupełnie nie pasuje do naszego stada.
- Racja - przytaknął jego towarzysz i zaczął się odsuwać od chłopca, choć przez chwilę szedł tyłem, nie spuszczając go z oczu, jakby się bał, że dziecko może go niespodziewanie zaatakować. - Mam nadzieję, że oddadzą go żabom.
Podobne wypracowania do „Księga Dżungli” Rudyard Kipling - dialog - rozmowa między młodymi wilczkami na temat ludzkiego dziecka
- William Szekspir „Hamlet” - analiza i interpretacja monologu Hamleta
- Średniowiecze - Architektura średniowiecza - opracowanie
- Robert Tekieli - biografia, życiorys
- Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy” - charakterystyka Stasia Tarkowskiego
- Napisz opowiadanie pt.: „Dalsze losy kamizelki” - w kontekście noweli Bolesława Prusa „Kamizelka”
- Podmiot liryczny - co to jest podmiot liryczny? Rodzaje, funkcja, przykłady
- Fiodor Dostojewski „Zbrodnia i kara” - przemiana wewnętrzna Raskolnikowa jako droga od zbrodni ku zmartwychwstaniu
- Sławomir Mrożek „Tango” - interpretację tytułu oraz zakończenia dramatu
- Juliusz Verne „W 80 dni dookoła świata” - opis przygody. Ocalenie pani Audy
- Andrzej Bursa „Uwaga dramat!” - interpretacja i analiza utworu
- Adam Asnyk „Do młodych” - dlaczego wiersz „Do młodych” nazywany jest utworem programowym? Opracowanie
- Sławomir Mrożek „Tango” a „Wesele” Stanisława Wyspiańskiego - analiza porównawcza i interpretacja
- Henryk Sienkiewicz „Potop” - Michał Wołodyjowski jako rycerz bez skazy - opracowanie tematu
- Zofia Nałkowska „Medaliony” - opracowanie książki
- Obraz wsi - „Żywot człowieka poczciwego” Mikołaja Reja
- Orientalizm w „Sonetach krymskich” oraz innych utworach romantycznych. Przykłady oraz znaczenie
- Juliusz Słowacki „Kordian” - ocena powstania listopadowego zawarta w dramacie Słowackiego
- Ignacy Krasicki „Żona modna” - charakterystyka porównawcza żony modnej i Pana Piotra
- Kat i ofiara - obraz i relacje. „Rozmowy z katem” Moczarskiego, „Zdążyć przed Panem Bogiem” Krall oraz „Medaliony” Nałkowskiej
- Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz” - opis sadu