Opowiadanie z frazeologizmami mitologicznymi
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
We czwartek mieliśmy mieć klasówkę z bilogii. Już w poniedziałek odczuwałam na myśl o tym paniczny strach. Wiedziałam, że nie wiem nic na temat mitozy, o mejozie już nie wspominając. Biologia była zawsze moją piętą Achillesa. Rozmawiałam o tym z Moniką, ale ona zawsze w takich sytuacjach zachowuje olimpijski spokój. Też nie była przygotowana do klasówki, ale wcale się nie denerwowała. Ja za to bardzo.
We wtorek uczyłyśmy się razem u mnie. Ja opracowałam zagadnienia związane z mitozą, ona natomiast przygotowała mejozę. Było to z pewnością dobre rozwiązanie, bo gdyby każda z nas miała opracowywać oba zagadnienia, to byłaby syzyfowa praca. Nigdy byśmy chyba tego nie zrobiły. Na pewno nie zdążyłybyśmy w ciągu kilku dni. W weekend wyjechałam z rodzicami do dziadków, więc nie mogłam się uczyć. Monika też nic wtedy nie przeczytała, więc pozostało nam tylko przygotować się w ciągu tygodnia.
Ja tak się bałam tej klasówki, że miałam już wizje Kasandry. Wyobrażałam sobie siebie jak dostaję serię pytań, na które nie potrafię odpowiedzieć. Monika mnie pocieszała, mówiąc, że mamy kilka dni, a to przecież dużo.
W nocy śniło mi się, że jestem w sali, w której mamy biologię i odpowiadam na pytania pani. Znowu nic nie wiedziałam i robiłam się coraz bardziej czerwona ze wstydu. Nagle poczułam, że swędzi mnie czoło. Dotknęłam go i wyczułam na nim małego guzka. Ten guzek zaczął rosnąć i rosnąć. Taki sam pojawił się z drugiej strony mojego czoła. W końcu zauważyłam, że z głowy wyrastają mi ośle uszy. To był straszny sen.
Wstałam od razu. Okazało się, że jest już siódma rano. Od razu zaczęłam się uczyć biologii. Czytałam i czytałam aż do dziewiątej, bo na dziewiątą trzydzieści musiałam iść do szkoły. Czułam nadal, że nie wiem tyle, ile bym chciała. Usiadłam w ławce zdenerwowana. Myślałam już, że mój koszmar się spełni. Pani zaczęła dyktować pytania, ale wcale nie wydawały mi się one być trudne. Wręcz przeciwnie – były bardzo łatwe. Zadowolona oddałam sowją kartkę po upływie czterdziestu minut. Na pewno napisałam na piątkę!
Podobne wypracowania do Opowiadanie z frazeologizmami mitologicznymi
- „Z chałupy” i „Krzak dzikiej róży w Ciemnych Smreczynach” - naturalizm, symbolizm i impresjonizm w twórczości Jana Kasprowicza
- Czesław Miłosz „Wiara” - interpretacja i analiza wiersza
- Dwudziestolecie międzywojenne - filozofia - katastrofizm, egzystencjalizm, pragmatyzm
- Jonasz Kofta „Pamiętajcie o ogrodach” - interpretacja i analiza utworu
- Pokolenie Kolumbów - ocena młodych w obliczu wojny. Rozwiń temat na wybranych przykładach z literatury
- Henryk Sienkiewicz „Potop” - Roch Kowalski - charakterystyka
- Paul Verlaine „Sztuka poetycka” - interpretacja, opracowanie wiersza
- Bolesław Prus „Emancypantki” - streszczenie utworu
- Zbigniew Herbert „Pan Cogito opowiada o kuszeniu Spinozy” - interpretacja i analiza wiersza
- Krystyna Siesicka „Zapałka na zakręcie” - charakterystyka Marcina
- Czy średniowiecze to epoka zacofania czy skarbnica kultury?
- Maria Konopnicka „Dym” - streszczenie, opracowanie noweli
- Karol Marks - biografia, życiorys
- List do koleżanki/kolegi - opisz wrażenia z przedstawienia, które widziałeś w teatrze
- Literackie portrety małżeństw - opracowanie zagadnienia
- Salinger - biografia, życiorys
- Charakterystyka dramatów Czechowa - charakterystyka stylu pisarskiego Czechowa
- Rafał Wojaczek - biografia, życiorys
- Henryk Sienkiewicz „Bartek zwycięzca” - sposób przedstawienia Niemców w noweli. Opis
- Stanisław Lem „Wielkie lanie” - streszczenie, opracowanie utworu