Jak napisać sprawozdanie? Przykład sprawozdania
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Sprawozdanie jest to pisemna relacja z wydarzeń, których autor był świadkiem. Sprawozdanie ma na celu wierne i dokładne zrelacjonowanie faktów. Wydarzenia należy opisywać w porządku chronologicznych, co oznacza, iż powinno się je przedstawić w takiej kolejności, w jakiej występowały. Według Słownika języka polskiego, sprawozdanie to przedstawienie przebiegu jakiejś działalności, szczegółowe zdanie sprawy z czegoś.
Aby prawidłowo napisać sprawozdanie, muszą być zachowane pewne zasady. Przede wszystkim należy określić czas, miejsce, okoliczności i cel wydarzenia, które miało miejsce. Powinno się skupić na najważniejszych, głównych wydarzeniach, nie pomijając jednak wydarzeń pomniejszych.
Sprawozdanie z wycieczki szkolnej do teatru.
14 maja 2010 r. całą klasą wybraliśmy się do pobliskiego Teatru Lalki i Aktora na bardzo sławne już przedstawienie ,,Iwona, księżniczka Burgunda” autorstwa Witolda Gombrowicza w reżyserii Mariana Pecki. Ponieważ spektakl rozpoczynał się o godzinie 1100, pani wychowawczyni ustaliła, iż spotykamy się przed szkołą o godzinie 1000. Oczywiście o umówionej godzinie zjawili się wszyscy oprócz Krzysia, który zawsze, ale to zawsze się spóźnia. Na szczęście dla nas, i dla niego chyba też, tym razem spóźnił się tylko 7 minut, więc o godzinie 1015 ochoczo wyruszyliśmy całą grupą do teatru. W czasie drogi, którą pokonaliśmy w niecałe 30 minut, nie wydarzyło się nic, co zasługiwałoby na wzmiankę. Do teatru dotarliśmy 15 minut przed spektaklem, a ponieważ było ciepło, prawie nikt nie miał na sobie kurtek, nie musieliśmy więc stać w kolejce do szatni. Wszystko toczyło się wręcz idealnie, do momentu, w którym nasza grupa zaczęła wchodzić na widownię. Pani bileterka zatrzymała bowiem Kasię i Gosię, które próbowały wnieść ze sobą colę oraz chipsy. Biedna pani bileterka długo musiała tłumaczyć dziewczynom, że na widownię bezwzględnie nie wolno wnosić napojów oraz jedzenia, gdyż każdy szelest powoduje dekoncentrację u aktora i bardzo mu przeszkadza. Po jakimś czasie dziewczyny się poddały i obrażone zaniosły swój prowiant do szatni. Pani wychowawczyni nic nie powiedziała, spojrzała tylko na nie wymownie. Dzień wcześniej na lekcji wychowawczej mieliśmy bowiem pogadankę, jak zachowywać się w teatrze i na pewno Pani mówiła, iż na widownię nie wnosimy jedzenia ani picia. W końcu przedstawienie trwa tylko dwie godziny. Oprócz incydentu z dziewczynami i próbą przemycenia jedzenia, nie wydarzyło się nic wartego uwagi, oprócz oczywiście spektaklu, który zebrał od zgromadzonej widowni gromkie i rzęsiste brawa. Owacja na stojąco dopełniła dzieła. Nie było chyba osoby w naszej grupie, której nie spodobało się przedstawienie. Całą drogę powrotną do szkoły dyskutowaliśmy o niedawno obejrzanym spektaklu i usilnie namawialiśmy Panią wychowawczynię na kolejną wizytę w teatrze. Około godziny 1430 dotarliśmy szczęśliwie pod bramę szkoły. Pani polonistka życzyła nam udanego dnia oraz poprosiła nas o napisanie recenzji sztuki Witolda Gombrowicza. Oczywiście na jutro zadanie musi być gotowe.
Sprawozdanie powinno zawierać:
- materiał zdobyty podczas osobistych przeżyć i doświadczeń, na przykład udział w wycieczkach, uroczystościach, wyprawy do teatru, kina, zwiedzanie wystaw itp.
- informować o miejscu i czasie wydarzenia, osobach uczestniczących w nich, ich reakcjach, zachowaniach, wypowiedziach
- podkreślać najważniejsze i najistotniejsze fakty oraz, w mniejszym stopniu, oddziaływać emocjonalnie na czytelnika
Podobne wypracowania do Jak napisać sprawozdanie? Przykład sprawozdania
- Jak napisać charakterystykę porównawczą? Przykład charakterystyki porównawczej
- Johann Wolfgang Goethe „Faust” - opis przeżyć wewnętrznych Małgorzaty
- Przypowieść o synu marnotrawnym - charakterystyka syna marnotrawnego
- Juliusz Słowacki „Balladyna” - opis przeżyć wewnętrznych Aliny (uradowanej z efektów zbierania malin)
- Sofokles „Antygona” - opis przeżyć wewnętrznych Antygony
- Jan Kochanowski „Treny” - charakterystyka Urszuli Kochanowskiej
- Johann Wolfgang Goethe „Faust” - charakterystyka Małgorzaty
- Opis przeżyć wewnętrznych Ariadny
- Frances Hodgson Burnett „Tajemniczy ogród” - interpretacja powieści
- Historia Róży i Małego Księcia - „Mały Książę” Antoine de Saint-Exupery
- Homer „Odyseja” - opracowanie eposu
- Kartka z pamiętnika ojca Laurentego - William Szekspir „Romeo i Julia”
- Kartka z pamiętnika Odyseusza
- Kartka z pamiętnika powstańca
- Motyw artysty w literaturze na przykładzie dzieł z różnych epok literackich
- Moja przygoda nad „wodą wielką i czystą” - kartka z pamiętnika na podstawie wiersza Adama Mickiewicza
- Moje spotkanie z Małym Księciem – kartka z pamiętnika
- Portret współczesnego Samarytanina – charakterystyka. Czy łatwo go dziś znaleźć?
- Charakterystyka dynamiczna Jacka Soplicy - Adam Mickiewicz „Pan Tadeusz”
- Sprawozdanie z wakacji