Rudolf Diesel - biografia, życiorys
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Każdy fan motoryzacji jest zapewne świadom, ile do rozwoju tej dziedziny wiedzy wniósł niemiecki naukowiec i konstruktor – Rudolf Diesel. Popularny silnik Diesla zaczerpnął swoją nazwę właśnie od swojego twórcy.
Rudolf Diesel urodził się 1858 roku w Paryżu i już w młodości wykazywał zainteresowania mechaniką i konstrukcją maszyn. Studiując na Politechnice w Monachium, osiągał najlepsze wyniki w nauce.
Pierwszy prototyp silnika wysokoprężnego pokazał na wystawie zorganizowanej w 1892 roku, jednak wersja ulepszona i ostateczna ujrzała światło dzienne dopiero w 1897 roku. Silnik wysokoprężny to inaczej silnik o zapłonie następującym samoczynnie. Dzięki zasysanemu powietrzu wytwarza się podciśnienie. Powietrze jest maksymalnie sprężane, dzięki czemu jego temperatura gwałtownie wzrasta. Wtryśnięte paliwo, dzięki gorącej atmosferze, ulega zapłonowi – tworzy wraz z powietrzem gaz palny, który zaczyna płonąć dzięki wysokiej temperaturze powietrza.
Przez całe życie Rudolf Diesel pracował nad stworzeniem paliwa uzyskiwanego z roślin. Przedstawił wprawdzie w 1900 roku silnik zasilany paliwem uzyskanym z orzeszków ziemnych, był to jednak wyłącznie model. Twórca zmarł w 1913 roku, nie zdoławszy wprowadzić na rynek swoich wynalazków, co pozwoliło odetchnąć z ulgą producentom ropy, którzy bali się o popyt na swoje paliwo.
Być może okoliczności śmierci wynalazcy są związane właśnie z powyższym faktem. Diesel zginął płynąc promem przez kanał La Manche, a jego ciało zostało wyłowione z wody. Może było to samobójstwo, być może morderstwo dokonane przez przeciwników, którym nie na rękę były dalsze odkrycia mechanika, związane z silnikiem napędzanym olejami roślinnymi.
Pierwszym samochodem, w którym zainstalowano silnik Diesla, był Mercedes Benz 260D. Stało się to w 1936 roku. Dziś silniki Diesla są obok silników benzynowych jednymi z najpopularniejszych stosowanych w mechanice.
Podobne wypracowania do Rudolf Diesel - biografia, życiorys
- Traktat trzech czarnych orłów (1732 r.)
- Sytuacja w Czechosłowacji - Czechosłowacja po II wojnie światowej
- Nina Andrycz - biografia, życiorys
- Elamici - pochodzenie, rozwój, charakterystyka ludu elamickiego
- Operacja Avalanche - Lądowanie pod Salerno (1943 r.)
- Oświecenie w Europie - kultura i sztuka europejskiego Oświecenia
- Pierwsze uniwersytety
- Nabuchodonozor II - panowanie, podboje
- Pitagoras - biografia, życiorys
- Kościół w średniowieczu - Sobór w Pizie
- Rewolucja Francuska - geneza, przebieg rewolucji francuskiej
- Pontyfikat Jana Pawła II - znaczenie pontyfikatu
- Polska przed powstaniem styczniowym - sytuacja polityczna na ziemiach polskich
- Stany Zjednoczone po I wojnie - polityka zewnętrzna i ekonomiczna
- Francisco Franco - biografia, życiorys
- Wilhelm Roentgen - biografia, życiorys
- Hieronim Radziejowski - biografia, życiorys
- Andrzej Wróblewski - biografia, życiorys
- John Logie Baird - biografia, życiorys
- Pośrednie i bezpośrednie przyczyny I wojny światowej - rywalizacja polityczna i gospodarcza między mocarstwami europejskimi, ich polityka kolonialna, militaryzm i nacjonalizm