Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania

Rudolf Diesel - biografia, życiorys

JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!

Każdy fan motoryzacji jest zapewne świadom, ile do rozwoju tej dziedziny wiedzy wniósł  niemiecki naukowiec i konstruktor – Rudolf Diesel. Popularny silnik Diesla zaczerpnął swoją nazwę właśnie od  swojego twórcy.

Rudolf Diesel urodził się 1858 roku w Paryżu i już w młodości wykazywał zainteresowania mechaniką i konstrukcją maszyn. Studiując na Politechnice w Monachium, osiągał najlepsze wyniki w nauce.

Pierwszy prototyp silnika wysokoprężnego pokazał na wystawie zorganizowanej w 1892 roku, jednak wersja ulepszona i ostateczna ujrzała światło dzienne dopiero w 1897 roku. Silnik wysokoprężny to inaczej silnik o zapłonie następującym samoczynnie. Dzięki zasysanemu powietrzu wytwarza się podciśnienie. Powietrze jest maksymalnie sprężane, dzięki czemu jego temperatura gwałtownie wzrasta. Wtryśnięte paliwo, dzięki gorącej atmosferze, ulega zapłonowi – tworzy wraz z powietrzem gaz palny, który zaczyna płonąć dzięki wysokiej temperaturze powietrza.

Przez całe życie Rudolf Diesel pracował nad stworzeniem paliwa uzyskiwanego z roślin. Przedstawił wprawdzie w 1900 roku silnik zasilany paliwem uzyskanym z orzeszków ziemnych, był to jednak wyłącznie model. Twórca zmarł w 1913 roku, nie zdoławszy wprowadzić na rynek swoich wynalazków, co pozwoliło odetchnąć z ulgą producentom ropy, którzy bali się o popyt na swoje paliwo.

Być może okoliczności śmierci wynalazcy są związane właśnie z powyższym faktem. Diesel zginął płynąc promem przez kanał La Manche, a jego ciało zostało wyłowione z wody. Może było to samobójstwo, być może morderstwo dokonane przez przeciwników, którym nie na rękę były dalsze odkrycia mechanika, związane z silnikiem napędzanym olejami roślinnymi.

Pierwszym samochodem, w którym zainstalowano silnik Diesla, był Mercedes Benz 260D. Stało się to w 1936 roku. Dziś silniki Diesla są obok silników benzynowych jednymi z najpopularniejszych stosowanych w mechanice.

Podobne wypracowania