Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania

Propaganda nazistowska - charakterystyka, omówienie

Propaganda stała się nieodłącznym elementem gry politycznej już w XIX wieku, kiedy to krystalizowały się pierwsze w pełni demokratyczne rządy parlamentarne, a wiodącą rolę w kształtowaniu opinii publicznej zaczęły odgrywać media. W pierwszej połowie XX wieku, kiedy lata swojego największego rozkwitu przeżywały ideologie totalitarne, tj. komunizm czy faszyzm, propaganda stała się jednym z najważniejszych narzędzi, dzięki którym zyskały one szerokie poparcie społeczne. Szczególne znaczenie odegrała w budowaniu politycznego zaplecza dla nazistów niemieckich.

Pierwsze zorganizowane, prowadzone przez nazistów, działania o charakterze propagandowym łączą się już z powstaniem NSDAP i początkowym okresem jej działalności, kiedy to w latach dwudziestych XX wieku była tylko jedną z wielki partii na niemieckiej scenie politycznej. W celu pozyskania sobie szerokiego poparcia w społeczeństwie niemieckim, ideologowie NSDAP najpierw skupili swój potencjał propagandowy na chwytnych wówczas hasłach odnoszących się do sfery socjalnej, czyli reformach społecznych oraz zasiłkach, a pierwszorzędne w ich programie kwestie narodowe, antysemickie i rewizjonistyczne zostały wówczas tymczasowo zepchnięte na drugi plan. Słuszne wydaje się więc stwierdzenie,...

Podobne wypracowania