Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania

Propaganda w PRL-u. Charakterystyka, opracowanie

Po drugiej wojnie światowej władza w Polsce trafiła w ręce podporządkowanych rządowi na Kremlu komunistów. Z racji, iż znakomita większość społeczeństwa przez cały okres Polskiej Republiki Ludowej była sceptycznie nastawiona do nowego obozu rządzącego, koniecznością było stosowanie przez jego przedstawicieli wszelkich metod, które gwarantowałyby utrzymanie się u władzy. Jedną z takich właśnie metod była zakrojona na szeroką skalę akcja propagandowa, która, obok terroru, była w stanie zapewnić komunistom takie właśnie rezultaty. Przez cała drugą połowę XX wieku odgrywała ona pierwszorzędną rolę z sferze polityki wewnętrznej oraz dominowała z życiu społecznym gospodarczym, a nawet kulturalnym. Poza przekazywaniem obywatelom często spreparowanych informacji i sfabrykowanych danych, władza usiłowała także przeniknąć do życia codziennego, spraw wiary, a także języka Polaków.

Głównym zadaniem peerelowskiej propagandy było wychowanie kolejnych pokoleń Polaków w duchu uwielbienia i pełnego podporządkowania władzy komunistycznej, ukształtowanie ich światopoglądu i ideologii oraz nastawienie negatywnie do wszystkiego, co pochodziło z imperialistycznego Zachodu. Ważnym aspektem funkcjonowania propagandy komunistycznej w Polsce był ponadto element...

Podobne wypracowania