Na stronie używamy cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich wykorzystywanie. Szczegóły znajdziesz w Polityce Prywatności.
unikalne i sprawdzone wypracowania

Marketing polityczny w Polsce - charakterystyka

Marketingiem politycznym określa się szczególny sposób komunikacji występujący na rynku politycznym. Stosuje się w nim specjalne techniki będące połączenie nauk socjologicznych oraz marketingu handlowego. 

Jednym z celów marketingu politycznego jest kreowanie wizerunków kandydatów i zdobycie dla nich jak największego poparcia społeczeństwa. Dąży się do wyróżnienia danej osoby na tle jego rywali politycznych. Największą intensywność działania te przyjmują w trakcie kampanii wyborczej do organów przedstawicielskich. 

Wśród technik marketingu politycznego wyróżnić można polityczny public relations, kreowanie i dbanie o odpowiedni wizerunek kandydata w mediach, osiągnięcie jak najwyższego miejsca w prowadzonych sondażach oraz zbudowanie strategii wyborczej. Istnieją specjalne profesje odpowiadające za kreację wizerunku politycznego jak np.: specjaliści od spraw komunikacji masowej, techniki reklamy czy trenerzy zajmujący się technikami potrzebnymi podczas wystąpień publicznych. Na potrzeby rynku politycznego powstały specjalne agencje specjalizujące się w tym rodzaju marketingu. 

Pierwszy raz techniki te zostały zastosowanie podczas wyborów prezydenckich w Stanach zjednoczonych...

Podobne wypracowania