Kryptoreklama - definicja, charakterystyka, przykłady
JUŻ 9902 WYPRACOWANIA W BAZIE!
- 4914 wypracowanie - Język polski
- 1594 wypracowanie - WOS
- 2021 wypracowanie - Historia
- 787 wypracowanie - Religia
- 528 wypracowanie - Język angielski
- 58 wypracowanie - Język niemiecki
Kryptoreklamą określa się utajnioną działalność reklamową . Inaczej mówiąc jest to prowadzenie reklamy w programach bądź publikacjach (takich jak na przykład czasopisma ) o charakterze niereklamowym.
Za pomocą kryptoreklamy (zazwyczaj) dziennikarz dąży do sprawienia wrażenia całkowicie obiektywnego przekazu niemającym charakteru promocyjnego. Prezentowane wiadomości mają być uznawane za obiektywne i czysto informacyjne. Oczywiście za swoją pracę otrzymuje korzyści majątkowe lub inne dochody od osób trzecich.
Aktualnie kryptoreklama jest jedną z najpopularniejszych form marketingu produktów. Dla przykładu: coraz częściej można spotkać się z kryptoreklamą w różnego rodzaju serialach. Jego bohaterowie korzystają i prezentują równocześnie produkty, nierzadko zachwalając przy tym ich cechy. Również w innego rodzaju produkcjach telewizyjnych eksponuje się etykiety produktów lub wymienia ich nazwy handlowe. Z taką formą kryptoreklamy można spotkać się na przykład w reportażach oraz programach informacyjnych.
Największym zadaniem dla twórców przekazów w które wplatana jest kryptoreklama jest jej uwiarygodnienie. Widz tudzież czytelnik ma mieć bowiem wrażenie iż np. przedstawiany bohater naprawdę korzysta z produktów danej marki. Przekaz ma być równocześnie dyskretny ale i wyraźny, by odbiorca nie miał wątpliwości z jakim produktem ma do czynienia.
Należy wspomnieć, że przy promocji przedmiotu poprzez kryptoreklamę pomija się inne produkty konkurencyjnych firm.
Kryptoreklama jest swoistą formą manipulacji, poprzez sprawianie wrażenia obiektywizmu. Osoby nieświadome mogą nie zdawać sobie sprawy z tego, ze mają do czynienia z działalnością promocyjną przez co łatwiej wpłynąć jest na ich decyzje konsumenckie.
Choć dla większości kryptoreklama staje się coraz bardziej irytującym środkiem promocji, niesie ona dla przedsiębiorców dużo zalet. „Bombardowanie” ludzi zewsząd daną marką produktu daje większe możliwości jej zapamiętania a co za tym idzie skłania do zakupu.
Podobne wypracowania do Kryptoreklama - definicja, charakterystyka, przykłady
- Etatyzm a neoliberalizm - porównanie
- Falandyzacja prawa - definicja, charakterystyka, przykłady
- Feminizm - definicja, charakterystyka
- Feminizm - historia feminizmu, charakterystyka
- Feminizm a emancypacja - porównanie
- Feminizm - rodzina, model rodziny. Rozwiń temat
- Feminizm radykalny - charakterystyka, przykłady
- Frekwencja wyborcza - delicja, charakterystyka
- Inwigilacja - definicja, charakterystyka, przykłady
- Judykatywa - definicja, charakterystyka
- Koalicja - definicja, charakterystyka, przykłady
- Marketing polityczny w Polsce - charakterystyka
- Lobbing, lobbing polityczny - definicja, charakterystyka, przykłady
- Faszyzm a komunizm - porównanie
- Faszyzm a nacjonalizm - porównanie
- Faszyzm a nazizm - porównanie
- Faszyzm a stalinizm - porównanie
- Faszyzm w Hiszpanii - geneza, charakterystyka nurtu
- Faszyzm – definicja, założenia. Ogólna charakterystyka faszyzmu
- Feudalizm - co to jest? Społeczeństwo feudalne - cechy, definicja